امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14103
  پرینت تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2020 - 19:58 | 7 بازدید
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان

مرگ سارق همدانی بر اثر برق‌گرفتگی

به گزارش همدان نوین، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: روز گذشته -جمعه ۱۴ آذرماه- مردی میانسال که قصد سرقت کابل برق معابر را داشت، دچار برق گرفتگی شده و از تیر برق سقوط می کند. دکتر ارتین کمالی با بیان اینکه طی هفت ماهه امسال پنج نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را […]

مرگ سارق همدانی بر اثر برق‌گرفتگی

به گزارش همدان نوین، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: روز گذشته -جمعه ۱۴ آذرماه- مردی میانسال که قصد سرقت کابل برق معابر را داشت، دچار برق گرفتگی شده و از تیر برق سقوط می کند.

دکتر ارتین کمالی با بیان اینکه طی هفت ماهه امسال پنج نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند، افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ نفر بوده است.

وی اظهار کرد: سالانه مواردی از مرگ در اثر برق گرفتگی رخ می دهد و برق گرفتگی زمانی ایجاد می شود که بدن به نحوی قسمتی از مدار الکتریکی را تشکیل دهد که در نتیجه آن طیف وسیعی از علائم ایجاد می شود.

کمالی خاطرنشان کرد: در شدت علائم و عوارض ناشی از برق گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان یادآور شد: برق گرفتگی می تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

وی عواملی چون جریان متناوب، رطوبت البسه و … را سبب تشدید علائم دانست و گفت: در کالبدگشایی علائم واضح و قطعی برق گرفتگی به ندرت مشاهده می شود و شاید تنها علامت کمک کننده وجود مارک الکتریک باشد که در واقع سوختگی خفیفی است که در محل تماس با منبع جریان الکتریسته مشاهده می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در پایان بیان کرد: برای پیشگیری از برق گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.