امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14097
  پرینت تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2020 - 18:23 | 7 بازدید
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی

سه نوزاد از مادران مبتلا به ایدز در همدان متولد شدند

به گزارش همدان نوین، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به مراقبت و اقدام های صورت گرفته سه نوزاد از مادران مبتلا به ایدز در این استان متولد شدند سید جلال‌الدین بطحایی روز ‌شنبه  بیان کرد: افراد مبتلا به ایدز از خدمات بهداشتی […]

سه نوزاد از مادران مبتلا به ایدز در همدان متولد شدند

به گزارش همدان نوین، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به مراقبت و اقدام های صورت گرفته سه نوزاد از مادران مبتلا به ایدز در این استان متولد شدند

سید جلال‌الدین بطحایی روز ‌شنبه  بیان کرد: افراد مبتلا به ایدز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند هستند به ویژه مادران باردار زیر پوشش خدمات درمانی مخصوص قرار می گیرند.

وی افزود: این طیف از مادران از ابتدای بارداری تا زمان به دنیا آوردن فرزند تحت مراقبت بوده تا نوزاد سالم به دنیا بیاورند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: در مادران مبتلا به ایدز مصرف به موقع و منظم دارو قبل و حین بارداری و هنگام سزارین و تولد نوزاد به دقت بررسی می شود.

بطحائی با بیان اینکه نوزادان متولد شده از مادران ایدزی از شیر خشک مصرف می‌کنند گفت: افراد مبتلا به ایدز از زمان شناسایی و تشخیص بیماری تحت درمان های لازم و زیر نظر متخصصان قرار می گیرند.

وی یادآوری کرد: از سال ۹۶ در راستای مسائل بهداشتی تست «رپید» و نمونه گیری از همه مادران باردار صورت می گیرد چرا که برخی از بانوان نسبت به ابتلا به ایدز آگاه و مطلع نیستند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این اقدام نسبت به شناسایی مادران مبتلا به ایدز و زیر پوشش درمانی قرار دادن آنها اقدام می‌کند.

بطحائی اضافه کرد: تست در بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی صورت می گیرد با این وجود به علت شیوع ویروس کرونا این موضوع تحت تاثیر قرار گرفته است.

تاکنون ۷۲۸ فرد مبتلا به ایدز در استان همدان شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شده است که ۳۲۳ نفر از این تعداد تاکنون فوت کرده اند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.