امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14082
  پرینت تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2020 - 16:47 | 16 بازدید
دو هفته از اجرای طرح محدودیت های کرونایی در ملایر

از رنگ‌ نارنجی ملایر تا اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی

به گزارش همدان نوین، دو هفته از اجرای طرح محدودیت های کرونایی در ملایر گذشت و در طول ۱۴ روز گذشته مردم و اصناف همکاری خوبی با مسئولان داشتند، وضعیت ملایر از قرمز به نارنجی سوق یافته است همچنین مقرر شد طرح پایش و غربالگری خانه محور بیماران کرونایی، موسوم به طرح شهید “حاج قاسم […]

از رنگ‌ نارنجی ملایر تا اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی

به گزارش همدان نوین، دو هفته از اجرای طرح محدودیت های کرونایی در ملایر گذشت و در طول ۱۴ روز گذشته مردم و اصناف همکاری خوبی با مسئولان داشتند، وضعیت ملایر از قرمز به نارنجی سوق یافته است همچنین مقرر شد طرح پایش و غربالگری خانه محور بیماران کرونایی، موسوم به طرح شهید “حاج قاسم سلیمانی” در سطح شهرستان ملایر اجرا شود، قطعاً با اجرای این طرح گامی موثر در کنترل اپیدمی کرونا برداشته می شود.

این طرح با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا، آغاز شده و تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد، طرح حاج قاسم سلیمانی در ۲۱ نقطه آلوده شهرستان با مشارکت ۱۵ تیم و با محوریت مراکز و پایگاه‌های بهداشت و همکاری بسیج و هلال احمر برگزار می شود.

شیوه اجرایی این طرح مبتنی بر محله و خانواده و با شعار “هر خانه یک پایگاه سلامت” است، چهار کمیته حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی و کمیته نظارت و پایش در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.

مسئولان پایگاه‌های بهداشت قبل از مراجعه گروه‌ها به درب منازل خانواده‌های مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا، با آنها تماس گرفته و مشخصات افرادی که برای بیماریابی مراجعه می ‌کنند را ارائه می دهند.

افرادی که در راستای اجرای این طرح و با اطلاع قبلی به درب منازل مراجعه می‌کنند، دارای کارت شناسایی و بازوبند طرح شهید سلیمانی هستند. شهروندان ملایری باید کارت شناسایی و بازوبند افراد را بر اساس اطلاعات داده شده مطابقت دهند.

۲۵۰ نفر از بسیجیان ملایری برای حضور و مشارکت فعال در طرح غربالگری شهید سلیمانی آموزش های لازم را فراگرفته اند. برای اجرای دقیق این طرح ۱۵ تیم ۱۰ نفره تشکیل شده که زیر نظر پنج مرکز خدمات جامع سلامت با همراهی پزشک و پرستار فعالیت می کنند. ۵۰ نفر از جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر نیز برای ارائه آموزش‌های لازم در این طرح حضور دارند.

فرماندار ویژه ملایر با تقدیر از همراهی و همدلی عموم مردم ملایر و اصناف، در رعایت محدودیت ها و دستورالعمل های ابلاغی، گفت: با دو هفته همکاری مردم، تلاش کادر درمان و مسئولان ستاد کرونا، ملایر از جمع شهرستان های با وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا خارج شده و در جمع شهرستان های با وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

قدرت الله ولدی شنبه ۱۵ آذرماه در جلسه ستاد شهرستانی کنترل و هماهنگی مقابله با بیماری کرونا که با حضور اعضا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در فضای باز محوطه فرمانداری ملایر برگزار شد، افزود: ورود به وضعیت نارنجی، به معنای پایان محدودیت ها نیست.

وی تأکید کرد: از امروز تنها محدودیت های ابلاغ شده به گروه دو واحدهای صنفی با رعایت ساعت ۱۸ به عنوان حداکثر زمان مجاز فعالیت، خاتمه خواهد یافت و دیگر محدودیت ها از جمله ممنوعیت فعالیت واحدهای گروه سه و چهار صنفی و محدودیت های تردد شبانه و پلاک های غیربومی به قوت خود باقی خواهد بود.

ولدی اظهار کرد: بازدیدهای میدانی از سه بخش جوکار، سامن و زند ملایر انجام شد و روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در بخش‌های تابعه رضایت ‌بخش است.

وی افزود: بخشداران، شهرداران تابعه، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار پلیس راهور، نیروی انتظامی، بسیج و اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان همراهی و همکاری خوبی برای اجرای محدودیت‌های جدید و مقابله با ویروس کرونا داشتند.

ولدی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به وضعیت آرام و سفید، همچنان نیاز به همراهی مردم و حمایت آنها از کادر درمان داریم، اعمال محدودیت‌های جدید را در کاهش ورودی بیمارستان‌ها و روند کاهشی بیماران بستری اثرگذار دانست.

این مقام مسئول همکاری تنگاتنگ و مستمر دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای ملایر را در اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با ارائه تذکرهای به موقع در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌ گذاری اجتماعی، برگزار نکردن مراسم‌های عروسی و عزا و اجرای محدودیت‌های جدید، وضعیت در سطح بخش‌ها، روستاها و شهرهای تابعه ملایر رضایت ‌بخش بود.

معاون استاندار همدان با اشاره به آغاز طرح شهید “حاج قاسم سلیمانی” با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا، بیان کرد: شیوه اجرایی این طرح محله و خانواده محور بوده و تکلیف بخش‌های تابعه ملایر نیز مشخص شده است.

ولدی ادامه داد: در سطح بخش‌ها بخشداران به عنوان فرمانده قرارگاه فرعی بخش و با عضویت شهرداران و دیگر نهادها همچون هلال احمر هستند و تمامی امکانات و ظرفیت‌ها باید به کمک اجرای این طرح بیاید.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح غربالگری خانه محور شهید “حاج قاسم سلیمانی”، شاهد کاهش چشمگیر ابتلای بیماران و به صفر رسیدن میزان بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در سطح بیمارستان‌های این شهر باشیم.

ولدی در ادامه به اهم اقدامات ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: پیرو دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا، اعمال محدودیت گروه های، دو، سه و چهار واحدهای صنفی در کنار دیگر محدودیت های ترافیکی در شهرستان ملایر اجرایی شد و عموم مردم و اصناف شهرستان، همکاری موثری در راستای اجرای این محدودیت ها داشتند.

وی با اشاره به بروز آثار و نتایج همکاری مردم شهرستان در راستای اجرای این محدودیت ها، اظهارکرد: با تلاش کادر درمان، روند صعودی ابتلای بیماران جدید کرونایی در ملایر متوقف شده و هم اکنون وارد روند نزولی شناسایی و بستری بیماران جدید کرونایی در ملایر شده ایم.

برنامه ریزی برای طرح شهید “حاج قاسم سلیمانی”

با حضور حسین فارسی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر و با حضور اعضا، نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح پایش و غربالگری خانه محور بیماران کرونایی، موسوم به طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر برگزار شد.

در این نشست ضمن معرفی رابطان دستگاه های اجرایی برای مشارکت در کمیته های مختلف، روندهای اجرایی و پیشبرد اهداف طرح به صورت عملیاتی مورد بررسی قرار گرفته و شرح وظایف مسئولان کمیته ها و دستگاه های مربوطه احصاء شد.

انتهای پیام

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.