امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13803
  پرینت تاریخ انتشار : 29 نوامبر 2020 - 15:36 | 11 بازدید
مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان

همدان کمبود ذخیره خونی ندارد

به گزارش همدان نوین، مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم از اهدای خون در استان، ذخیره خونی به اندازه کافی موجود بوده و کمبودی در این‌باره نیست. فاطمه یادگاری روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دنبال کاهش اهدای خون در شرایط کرونایی، […]

همدان کمبود ذخیره خونی ندارد

به گزارش همدان نوین، مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم از اهدای خون در استان، ذخیره خونی به اندازه کافی موجود بوده و کمبودی در این‌باره نیست.

فاطمه یادگاری روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دنبال کاهش اهدای خون در شرایط کرونایی، فراخوانی در تهران صورت گرفت که این فراخوان موجب افزایش مراجعه شهروندان به مراکز انتقال خون به ویژه در همدان شد.

وی اضافه کرد: البته در زمان فراخوان نیز همدان کمبودی در ذخایر خونی نداشت با این وجود پس از این فراخوان با توجه به استقبال گسترده شهروندان، نسبت به نوبت دهی برای مراجعه اهداکنندگان اقدام شد.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۸۷۴ واحد خونی در هشت ماهه امسال اهدا شده است افزود: ۹۰۶ واحد متعلق به بانوان بوده همچنین ۱۳ هزار و ۷۵۰ واحد مربوط به اهداکنندگان مستمر و یک هزار و ۸۱۷ واحد اهدای کنندگان بار اولی است.

اهدای کنندگان مستمر بار اولی با سابقه  سهم بانوان سهم آقایان  مجموع اهدای خون
۱۳۷۷۵ ۱۸۱۷ ۶۲۸۲ ۶۹۰ ۲۱۱۸۴ ۲۱۸۷۴

                                   وضعیت اهدای خون در هشت ماهه سال ۹۹

یادگاری ادامه داد: افرادی که بیش از یک سال از آخرین اهدای خون آنها می گذرد اهدا کننده با سابقه محسوب می شود و از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ۶ هزار ۲۸۲ واحد خون توسط افراد با سابقه اهدا شده است.

وی اظهار داشت: میزان اهدای خون نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش اندکی داشته است اما این روند با توجه به کاهش عمل ها و جراحی های غیرضروری تاثیری در تامین ذخیره خونی مورد نیاز بیمارستان ها نداشته است.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: پس از اهدای خون، ذخیره خونی به سه فرآورده شامل پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز تبدیل می‌شود و تاریخ مصرف پلاسما در صورت فریز حداکثر ۲ سال، پلاکت پنج روز و گلبول قرمز ۳۵ روز است.

یادگاری تاکید کرد: با توجه به کاهش اهدای خون در فصل زمستان از شهروندان انتظار می رود در این فصل همانند سال های گذشته نسبت به اهدای خون اهتمام ورزند.

وی اظهار داشت: به منظور کاهش دغدغه اهدا کنندگان خون درباره مبتلا نشدن به کرونا، مراکز انتقال خون به صورت مستمر هر چند ساعت یکبار ضدعفونی و ملافه ها تعویض می‌شود.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.