امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13704
  پرینت تاریخ انتشار : 26 نوامبر 2020 - 19:27 | 1 بازدید
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو همدان

دفن روزانه چهار تا پنج فوتی کرونایی در همدان

به گزارش همدان نوین، رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو همدان با بیان اینکه روزانه چهار تا پنج فوتی کرونایی در همدان دفن می‌شود، گفت: دفن فوتی‌های کرونایی جداگانه و طبق پروتکل‌های بهداشتی و در طبقات زیرین انجام می‌شود. علی قبادی پنج‌شنبه ۶ آذر در جمع خبرنگاران، بیان کرد: باغ بهشت همدان در سال […]

به گزارش همدان نوین، رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو همدان با بیان اینکه روزانه چهار تا پنج فوتی کرونایی در همدان دفن می‌شود، گفت: دفن فوتی‌های کرونایی جداگانه و طبق پروتکل‌های بهداشتی و در طبقات زیرین انجام می‌شود.

علی قبادی پنج‌شنبه ۶ آذر در جمع خبرنگاران، بیان کرد: باغ بهشت همدان در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی توسط محسن قراگوزلو وقف شده و حدود ۱۰۷ هکتار است، این مجموعه در سال ۱۳۴۶  آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: تعداد فوتی‌های دفن شده در باغ بهشت همدان در سال ۹۸، سه هزار و ۱۹۰ فوتی بوده است که از این تعداد ۱۶۹۰ مرد و ۱۵۰۰ نفر زن بوده‌اند، همچنین از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ سه هزار و ۸۹۰ فوتی در باغ بهشت همدان دفن شده که ۱۷۲۲ فوتی مرد و ۱۵۶۷ فوتی زن بوده است.

قبادی درباره ظرفیت پذیرش متوفیان در موقوفه باغ بهشت، اظهار کرد: باغ بهشت همدان ظرفیت پذیرش ۴۰ متوفی را در روز دارد که در مواقع بحرانی پذیرش بیش از این تعداد نیز امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهایی فعال در مجموعه باغ بهشت همدان ۳۵ نفر هستند، افزود: ۱۲ وسیله نقلیه فعال در این مجموعه وجود دارد که از این تعداد ۹ خودرو متعلق به بخش خصوصی و سه خودرو مربوط به اداره اوقاف است.

قبادی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تعداد ۴۳۰۰ مأموریت ثبت شده است و طبق قانون خرید و فروش قبر ممنوع است، گفت: در حال حاضر تنها بابت ساخت یک قبر مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود که با ارائه دیگر خدمات هزینه دفن یک فوتی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو همدان اضافه کرد: افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد شامل ۳۰ درصد تخفیف می‌شوند، افراد مجهول‌الهویه نیز به صورت رایگان دفن می‌شوند که تعداد آن‌ها در ماه بین سه تا پنج نفر است.

قبادی در رابطه به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده در موقوفه باغ بهشت، مطرح کرد: اجرای طرح مشاوره خانواده در واحد فرهنگی، آماده‌سازی هفت هزار تا ۱۰ هزار قبر، تهیه آسفالت ادامه بلوار ۷۵ متری و ساماندهی گلزار شهدا از برنامه‌های این مجموعه در سال آینده هستند.

وی با اشاره به افزایش نیرو با شیوع کرونا ویروس در غسالخانه باغ بهشت، گفت: یک نیروی آقا و یک نیروی خانم در این بخش اضافه شده است، در گذشته دو ‌نیروی خانم و دو نیروی آقا در این بخش فعالیت می‌کردند.

قبادی ادامه داد: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر ورود و خروج خودرو به داخل باغ بهشت ممنوع است اما نمی‌توان از ورود و خروج افراد جلوگیری کرد و همشهریان باید این موضوع را رعایت کنند.

وی درباره ادعای واگذاری مدیریت باغ بهشت به شهرداری همدان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت باغ بهشت با اوقاف است و اگر بنا باشد شهرداری مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد ساز و کار با سازمان اوقاف است ما نیز تا زمانی که در این جایگاه هستم از حق خود در این مورد دفاع خواهیم کرد.

قبادی در رابطه به ورود طلاب و نیروهای جهادی در بحث غسل و تدفین افراد کرونایی، گفت: با اعلام آمادگی این نیروها دوره‌هایی برای آن‌ها برگزار شد که در صورت نیاز و مواقع بحرانی از این افراد استفاده خواهد شد.

در پایان این نشست از پوستر هفتمین جشنواره فرهنگی هنری “وقف چشمه همیشه جاری” رونمایی شد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.