امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 13651
  پرینت تاریخ انتشار : 25 نوامبر 2020 - 17:45 | 3 بازدید
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان

مشکل سرعت اینترنت در ۱۱۰ روستای همدان به زودی رفع می‌شود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: از مجموع ۱۰۷۱ روستای استان حدود ۱۱۰ روستا فاقد امکانات و زیرساخت های مناسب شبکه اینترنت پرسرعت هستند که با اقدامات انجام شده و رفع محدودیت‌ها، تجهیزات زیرساختی مناسب برای برقراری اینترنت پرسرعت دراین مناطق نیز تامین و راه اندازی می شود «مجتبی […]

مشکل سرعت اینترنت در ۱۱۰ روستای همدان به زودی رفع می‌شود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: از مجموع ۱۰۷۱ روستای استان حدود ۱۱۰ روستا فاقد امکانات و زیرساخت های مناسب شبکه اینترنت پرسرعت هستند که با اقدامات انجام شده و رفع محدودیت‌ها، تجهیزات زیرساختی مناسب برای برقراری اینترنت پرسرعت دراین مناطق نیز تامین و راه اندازی می شود

«مجتبی ساکی» روز چهارشنبه افزود: از ابتدای آغاز شیوع بیماری کرونا و افزایش نیاز مردم برای دسترسی به اینترنت، پهنای باند شبکه در همه شهرستان‌های استان همدان ۲ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری همه اپراتورهای تلفن همراه، تجهیزات خود را در مناطق روستایی تقویت کرده‌اند، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ جایگاه اپراتورهای ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت در سطح استان همدان با تقویت سامانه های خود، توان و قدرت شبکه را از نسل ۲ به سه و یا از سه به چهار ارتقا داده اند.

ساکی عنوان کرد: درهمین ارتباط با تمامی درخواست های اینترنت اِی.دی.اس.ال  در مناطق روستایی استان همدان موافقت شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار اتصال شبکه اینترنت برای این متقاضیان روستایی انجام می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ روستای استان اینترنت ندارد و یا دچار مشکل در سرعت شبکه هستند، ادامه داد: اعتبار لازم برای نصب تجهیزات شبکه اینترنت پرسرعت دراین روستاهها تامین شده و تنها وجود برخی محدودیت ها در تامین تجهیزات، پیشرفت کار تا حصول نتیجه نهایی را کند کرده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مناطق شهری و روستایی استان همدان زیر پوشش شبکه اینترنت قرار دارد.

وی در رابطه با وجود برخی مشکلات در زمینه استفاده از شبکه آموزشی شاد نیز گفت: نرم افزار و جایگاه سرور این برنامه در اختیار آموزش و پرورش است و تجهیزات و امکانات آن را خود مسئولان این وزارتخامه در  اختیار دارند.

ساکی ادامه داد: آخرین ترافیک این برنامه ۳۰۰ گیگ گزارش شده، در حالی که این ترافیک برای این برنامه و حتی پیام‌رسان‌های مطرح دنیا نیز سنگین است.

وی با اشاره به اینکه برنامه شاد یک پیام رسان معمولی است و ویژگی‌های یک پلتفرم آموزشی را ندارد، عنوان کرد: از مشکلات افزایش ترافیک در این برنامه می‌توان به بارگزاری چندین محتوای آموزشی مختلف برای یک درس اشاره کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان تاکید کرد: با همکاری وزارت ارتباطات تعداد سرورهای پشتیبان شبکه آموزشی شاد از ۵۰ به ۲۵۰ سرور افزایش یافته که رشد پنج برابری را نشان می‌دهد.

وی گفت: شرکت ایرانسل در حال طراحی و راه اندازی پلتفرم ویژه آموزش مجازی است که پس از عرضه آن، همه آموزش‌های مجازی به روی این پلتفرم منتقل می‌شود.

ساکی اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان، همراه اول ۷۱۰ جایگاه، ایرانسل ۳۰۰ جایگاه و رایتل ۴۵ جایگاه تجهیزات تلفن و اینترنت همراه را نصب و راه اندازی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: همدان از لحاظ امکانات، فیبرنوری و زیرساخت‌های مخابراتی، در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه مشکل اینترنت ۱۱۰ روستای استان نیز به زودی برطرف می‌شود، گفت: دکل‌های مخابراتی برای نصب تجهیزات اینترنت این روستاها، در ۱۰۰ جایگاه نصب شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به‌روزترین تجهیزات مخابراتی برای این مناطق نصب و راه اندازی می‌شود./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.