امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13567
  پرینت تاریخ انتشار : 23 نوامبر 2020 - 15:22 | 7 بازدید
ضرورت گردش هوا برای کنترل شیوع کرونا؛

باید هر یک ساعت، ۶ بار هوای اتاق عوض شود

به گزارش همدان نوین، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: به منظور گردش هوا برای کنترل شیوع کروناویروس توصیه می‌شود هر یک ساعت، شش بار هوای اتاق عوض شود. دکتر منوچهر کرمی  اظهار کرد: در هوای سرد به واسطه عدم تهویه هوا در فضاهای بسته، فرآیند گردش کروناویروس و انتقال آن فراهم […]

باید هر یک ساعت، ۶ بار هوای اتاق عوض شود

به گزارش همدان نوین، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: به منظور گردش هوا برای کنترل شیوع کروناویروس توصیه می‌شود هر یک ساعت، شش بار هوای اتاق عوض شود.

دکتر منوچهر کرمی  اظهار کرد: در هوای سرد به واسطه عدم تهویه هوا در فضاهای بسته، فرآیند گردش کروناویروس و انتقال آن فراهم می‌شود به طوریکه هر چه هوا سردتر باشد، تعداد کمتری پنجره باز می‌شود و گردش هوا از طریق در و پنجره‌ باز اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد: در فضاهای بسته تراکم ذرات که امکان دارد حاوی کروناویروس باشد، بیشتر است بنابراین توصیه می‌شود در هر یک ساعت، شش بار هوای اتاق تهویه و عوض شود.

کرمی با بیان اینکه ضوابط تهویه را به استانداری دادیم و آن‌ها هم به همه دستگاه ها ابلاغ کردند، توضیح داد: در مکان های بسته باید یک فن باشد تا هوای داخل را به بیرون بکشد چراکه در هوای بارانی و سرد، بازگذاشتن پنجره مقرون به صرفه نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در ادامه اذعان کرد: بهتر است از گوشه پنجره هوای تازه وارد شود و فن هوای داخل اتاق را بیرون بکشد.

وی در رابطه با نحوه استفاده از ماسک در این شرایط جوی، خاطرنشان کرد: هنگامی که از ماسک استفاده می‌کنید حتماً چتر داشته باشید تا ماسک شما خیس نشود اما اگر ماسک خیس شد در اسرع وقت آن را تعویض کنید چراکه ماسک خیس شده به شدت کارآیی پایینی دارد./ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.