امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13166
  پرینت تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2020 - 15:05 | 2 بازدید
یک تولیدکننده بخش خصوصی: مشکلات صنعت حاصل بی‌تدبیری داخلی است

نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات تولیدکنندگان از مشکلات صنعت

به گزارش همدان نوین، یک تولیدکننده بخش خصوصی گفت: مشکلات و مصائبی که روزبه‌روز به صنعت و صنعتگر وارد می‌شود، حاصل تعامل ضدیت، نانجیبی اجنبی و وطن‌فروشان و دشمنان این مرزو بوم و ندانم‌کاری و بی‌تدبیری عوامل داخلی است که قطعاً بر کسی پوشیده نیست. سال جهش تولید درحالی ۶ ماهه دوم خود را سپری […]

نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات تولیدکنندگان از مشکلات صنعت

به گزارش همدان نوین، یک تولیدکننده بخش خصوصی گفت: مشکلات و مصائبی که روزبه‌روز به صنعت و صنعتگر وارد می‌شود، حاصل تعامل ضدیت، نانجیبی اجنبی و وطن‌فروشان و دشمنان این مرزو بوم و ندانم‌کاری و بی‌تدبیری عوامل داخلی است که قطعاً بر کسی پوشیده نیست.

سال جهش تولید درحالی ۶ ماهه دوم خود را سپری می‌کند که با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولید و رونق آن به‎منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، این‎روزها شاهد درج خبرهایی مبنی بر گلایه‌مندی تولیدکنندگان از وضعیت موجود و عدم حمایت‌ها هستیم.

بسیاری از مسئولان مشکلات مختلف را به تحریم‌ها و مباحثی از این دست گره می‌زنند که حوزه تولید و صنعت نیز از این اظهار نظرها بی‌بهره نمانده و بیان این موارد با توجه به وجود مشکلات مذکور از سال‌های گذشته و ادامه آن‎ها در سال پایانی دولت، جز توجیهی بیشتر نیست؛ چراکه رفع برخی مشکلات نیاز به کمی همت و همراهی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی دارد که متأسفانه تولیدکنندگان از حمایت مسئولان امر بهره‌ای نمی‌برند و با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

اما آنچه بیش از گذشته تولیدکنندگان را با وجود مشکلات پیشین آزار می‌دهد، افزایش قیمت مواد اولیه است که تأثیر نامطلوب این موضوع بر کاهش تولید و حتی غیر فعال شدن برخی واحدهای تولیدی بوده و مسئله دیگر و مهم که این‎روزها تولیدکنندگان را آزار می‌دهد، عدم امکان ورود کالای مورد نیاز و مشکل نقدینگی است که به این منظور با یک تولیدکننده بخش خصوصی به گفت‌و‌گو نشستیم.

محمدرضا جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مشکلات و مصائبی که روزبه‌روز به صنعت و صنعتگر وارد می‌شود، حاصل تعامل ضدیت، نانجیبی اجنبی و وطن‎فروشان و دشمنان این مرزو‌بوم و ندانم‌کاری و بی‌تدبیری عوامل داخلی است که قطعاً برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه امروز کیست که نداند صنعتی وجود ندارد که هیچ وابستگی به خارج از کشور نداشته و ندارد، گفت: کیست که نداند عدم امکان خرید مستقیم (تحریم‎ها) عملاً بهای مواد اولیه و تجهیزات را به حدود دو برابر قیمت و بیشتر در بخش صنایع رسانده است.

این تولیدکننده بخش خصوصی بیان کرد: اما با این‎همه، مشکلی به‎نام عدم امکان ورود کالای مورد نیاز تا سال ۱۳۹۹ تقریباً وجود نداشت.

وی با بیان اینکه سال‌های قبل به هر قیمت می‌شد مشکل را با پول حل کرد، افزود: اما در ماه‌های اخیر تأمین ارز حتی به قیمت آزاد هم ممکن نیست.

جعفری تصریح کرد: این مرثیه که توسط بانک مرکزی تدوین و دیکته شده که تأمین ارز را واردکننده در مقابل صادرات خودش انجام دهد که البته این کار را می‌کردیم، عجیب است.

وی ادامه داد: حالا که ارز را خودمان وارد مملکت کرده‌ایم و همان‌قدر هم می‌توانیم خرید کنیم و آن را هم فقط از طریق صرافی‌ها و بانک‌ها می‌توانیم ارسال کنیم و هزینه را هم باید بدهیم، بانک اینجا چه‌کاره است؟

این تولیدکننده بخش خصوصی با بیان آنکه بانک ۳۵ درصد ارز خودمان را تضمین (سپرده نقدی و چک) می‌خواهد برای ارز و پول آورده خودمان، خاطرنشان کرد: این درحالی است که یکی از مشکلات امروزه صنعت با دسته‎گل ۳۰۰ درصد افزایش قیمت ارز، نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات تولیدکنندگان توسط شرکت‌های دولتی و خودروسازها است.

وی با تأکید بر اینکه با تورم فعلی سود که هیچ اصل پول هم از دست تولیدکنندگان رفته است، یادآور شد: به‌عنوان یک تولیدکننده این سؤال را از مسئولان امر دارم که برای پول خودم چرا باید تضمین بگذارم و حال که دولت بدهی پول خود را نمی‌دهد، ‌این پول خواسته‌شده را از کجا بیاورم.

این تولیدکننده با انتقاد از تدوین‎کنندگان چنین راهکارهایی، اظهار کرد: سؤال این است که تدوین‎کنندگان چنین راهکارهایی اصلاً شرایط فعلی تولید را می‌فهمند، این‌ها دوست هستند یا دشمن این مملکت؟

این‎روزها صدای تولیدکنندگان به جایی نمی‌رسد و تولید و تولیدکننده بیش از گذشته مظلوم واقع شده است و پرداختن به مشکلات و مسائل فعالان عرصه تولید و رفع آن‌ها تنها شعاری برای مسئولان بوده و متأسفانه در عمل نه‎تنها تسهیلی در امور تولید و تولیدکنندگان نمی‌شود، بلکه شاهد سنگ‌اندازی‌های دیگری نیز هستیم و به قول این تولیدکننده بخش خصوصی یکی از مشکلات امروز صنعت با افزایش قیمت ارز، نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات تولیدکنندگان توسط شرکت‌های دولتی و خودروسازها بوده و این نکته به‎جا است که مشکلات و مصائبی که روزبه‎روز به صنعت و صنعتگر وارد می‌شود، حاصل تعامل ضدیت، نانجیبی اجنبی و وطن‎فروشان و دشمنان این مرزو بوم و ندانم‎کاری و بی‌تدبیری عوامل داخلی است که قطعاً برکسی پوشیده نیست./سپهرغرب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.