امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 131546
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ | 5 بازدید

مدودف: جنگ اوکراین شاید چندین دهه طول بکشد/ همیشه برای کرملین کار با جمهوری خواهان آسان‌تر بوده

یکی از متحدان عالی پوتین گفته که جنگ اوکراین ممکن است چندین دهه به طول بینجامد و دوره‌های طولانی آن با آتش‌بس‌هایی روبرو شود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در جریان سفرش به ویتنام گفته است: جنگ و درگیری در اوکراین شاید خیلی و احتمالا […]

مدودف: جنگ اوکراین شاید چندین دهه طول بکشد/ همیشه برای کرملین کار با جمهوری خواهان آسان‌تر بوده



یکی از متحدان عالی پوتین گفته که جنگ اوکراین ممکن است چندین دهه به طول بینجامد و دوره‌های طولانی آن با آتش‌بس‌هایی روبرو شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در جریان سفرش به ویتنام گفته است: جنگ و درگیری در اوکراین شاید خیلی و احتمالا چندین دهه به طول بینجامد.

وی افزود: «تا زمانی که این قدرت در اوکراین وجود دارد، برای مثال، سه سال آتش‌بس وجود خواهد داشت و دو سال درگیری و آن تکرار خواهد شد، بنابراین رژیم نازی باید در کی‌یف از بین برود.

در ژانویه سال جاری میلادی، مدودف گفته بود اگر روسیه شکست بخورد ساید یک جنگ هسته‌ای به وقوع بپیوندد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد، اگر غرب تسلیحات هسته‌ای اوکراین را تامین کند، مسکو باید یک حمله پیشگیرانه انجام دهد.

در این راستا پولیتیکو گزارش داد که مقامات آمریکا در حال برنامه ریزی برای این احتمال رو به رشد هستند که جنگ روسیه و اوکراین به یک درگیری منجمد تبدیل شود که برای سال‌ها، شاید چندین دهه ادامه خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، این درگیری ممکن است به صف رویارویی‌های طولانی مشابه در شبه جزیره کره، جنوب آسیا و فراتر از آن بپیوندد و در کاخ سفید و تعدادی از آژانس‌های آمریکایی در این مورد بحث‌های موقتی صورت گرفته است.

روزنامه مذکور افزود: “درگیری منجمد” که در آن جنگ متوقف می‌شود؛ اما هیچ یک از طرفین برنده اعلام نمی‌شوند و هیچ یک از طرفین موافقت نمی‌کنند که جنگ به طور رسمی پایان یافته است. همچنین این می‌تواند برای آمریکا و سایر کشورهای حامی اوکراین یک “نتیجه خوشایند سیاسی طولانی مدت” باشد.

به نوشته پولیتیکو، این سناریویی است که ممکن است “واقع بینانه‌ترین نتیجه در درازمدت” باشد، زیرا به نظر می‌رسد نه کی‌یف و نه مسکو اصلا تمایلی به قبول شکست ندارند.

چند روز پیش، وب سایت “۱۹FortyFive” گزارش داد که جنگ در اوکراین بدون توجه به حمله آتی اوکراین احتمالا ادامه خواهد داشت و تاکید کرد که به مرور زمان شرایط به سمت روسیه متمایل خواهد شد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: اگر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا فردی مبتلا به زوال عقل را به عنوان رئیس جمهوری این کشور بیرون نیاورد، نتایج برای روسیه قابل قبول است.

مدودف در یک مصاحبه مطبوعاتی در جریان سفر خود به ویتنام و در پاسخ به سوالی در مورد قابل قبول‌ترین نامزد از نظر مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت که “نکته اصلی عدم انتخاب مرد مبتلا به زوال عقل است”. وی افزود: “آنها می‌توانند انتخاب کنند.”

این سیاستمدار روس در مورد چشم انداز انتخابات آتی آمریکا در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، اشاره کرد که “ترامپ مرد خوبی است؛ اما ترسو است.”

در عین حال مدودف گفت که “از نظر تاریخی، همیشه برای کرملین کار با جمهوری خواهان آسان‌تر بوده است.”

مدودف محو شدن اوکراین پس از اتمام عملیات ویژه نظامی روسیه را ممکن دانست

دیمیتری مدودف معتقد است که اوکراین ممکن است که بعد از پایان عملیات ویژه نظامی روسیه در روند تقسیم آن بین روسیه و برخی دول اتحادیه اروپا محو گردد.

وی در کانال تلگرامی خود سناریوهای محتمل که چطور اوکراین محو خواهد شد و نیز خطر ازسرگیری درگیری در اروپا و جهان را تشریح کرده است.

مدودف اینگونه نوشت: “اوکراین بعد از پایان عملیات ویژه نظامی در روند تقسیم آن بین روسیه و برخی دولت‌های اتحادیه اروپا محو خواهد شد. دولت اوکراین در تبعید در یکی از کشورهای اروپایی شکل خواهد گرفت”. به عقیده وی درگیری در این صورت “با ضمانت‌های منطقی از سرگیری آن در چشم انداز کوتاه مدت به پایان خواهد رسید؛ اما فعالیت تروریستی نازی‌های اوکراینی در خاک کشورهای اتحادیه اروپا که مناطق غربی اوکراین را بدست می‌آورند، پخش خواهد شد.

وی معتقد است که خطر از سرگیری درگیری به تمام معنا و یا تبدیل آن به جنگ جهانی در این صورت می‌تواند معتدل به نظر برسد”.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.