امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 118370
  پرینت تاریخ انتشار : 09 آوریل 2023 - 21:58 | 0 بازدید

تحقق شعار سال با جذب سرمایه گذار/ رشد قابل توجه واحدهای صنعتی تویسرکان

[ad_1] به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین افشاری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: به معنای واقعی کلمه تحقق شعار سال اولویت اصلی همه ارکان کشور است و به تبع آن شهرستان هم باید به این سمت‌ و سو […]

تحقق شعار سال با جذب سرمایه گذار/ رشد قابل توجه واحدهای صنعتی تویسرکان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین افشاری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: به معنای واقعی کلمه تحقق شعار سال اولویت اصلی همه ارکان کشور است و به تبع آن شهرستان هم باید به این سمت‌ و سو حرکت کند.

وی با بیان اینکه گرانی بیشترین رنج و زحمت را برای مردم ایجاد کرده است افزود: بنابراین باید همه تلاش‌های شهرستان در راستای توقف یا کاهش گرانی‌ها باشد.

 فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه رشد تورمی ۵۰ ساله نشان از ایرادهای فراوانی در ساختارهای اقتصادی کشور دارد گفت: مهار تورم نباید منجر به رکود شود همان‌ طور که برخی دولت‌ها در مهار تورم موفق بودند اما بعد از آن رکود اقتصادی شکل گرفت از همین رو راهکار مهار تورم هدایت سرمایه‌های موجود جامعه به سمت تولید است.

وی با اشاره به افتتاح ۴۲۶ میلیارد تومان طرح اقتصادی با حضور استاندار در شهرستان تویسرکان بیان کرد: حدود ۱۵ پروژه بزرگ اقتصادی امسال در دستور کار است که علاوه بر تلاش برای توسعه پروژه سرمایه‌گذار عربستانی، همزمان در حال انجام مذاکره راه اندازی پروژه سرمایه‌گذار هندی در تویسرکان در حوزه تجهیزات سلامت محور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از همه مدیران می‌خواهیم راه را برای سرمایه‌گذاران هموار کنند تاکید کرد: باید همت همه برای جذب سرمایه‌گذار باشد در غیر این صورت سرمایه‌گذار، سرمایه‌اش  را در جای دیگری بکار می‌گیرد که نتیجه این عملکرد نامطلوب منجر بیکاری، بالا رفتن نرخ خدمات، دامن زدن به گرانی و بی‌ارزش شدن مجدد پول می‌شود.

افشاری اولویت کاری شهرستان را به سرانجام رساندن طرح‌های تولیدی نیمه کاره دانست و یادآوری کرد:  نباید با سرمایه‌گذار به عنوان ارباب رجوع برخورد شود؛ بلکه باید چه روز تعطیل و چه روز غیر تعطیل به دنبال سرمایه‌گذار رفت؛ این مهم در راستای تحقق شعار سال ضروری است.

تکمیل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به عنوان تکلیف قانونی ضرورت دارد

وی با اشاره به اینکه ۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان سهم تویسرکان از سفر ریاست جمهوری به همدان بوده که البته سقف این میزان بسته نشده است بیان کرد: باید به قید فوریت این پروژه‌ها  را به بهره‌برداری برسانیم به نحوی که پس از موضوع اقتصاد و پروژه‌های اقتصادی، تکمیل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری برای شهرستان به عنوان تکلیف قانونی ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه این میزان اعتبارات  یک سرمایه بسیار خوب دولتی است که باید از آن به نحو شایسته استفاده کنیم اظهار کرد: عمده پروژه‌ها نیمه کار هستند که با بهره‌وری درست و به موقع از این فرصت می توان آن‌ها را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی دولت زمین رایگان می‌دهد و مبلغ آورده سهم متقاضی است گفت: در حوزه خود مالکی شهرستان تویسرکان، ۱۲۴ واحد به بانک معرفی شده که برخی وام دریافت و برخی دیگر در روند پرداخت وام هستند، به عبارتی در این بخش رتبه اول استان از آن تویسرکان است.

افشاری با اشاره به اینکه افرادی که سهم اول را پول مسکن را واریز کردند تکلیف قانونی داریم که سریع به نتیجه برسانیم افزود: ۵۲ هکتار دیگر زمین در قسمتی دیگر از تویسرکان برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان تویسرکان پوشیده شده از باغ یا رودخانه است و تغییر این‌ها هم طبق اسناد بالادستی ممنوع محیوسب می‌شود خاطرنشان کرد: به سختی می‌توانیم زمین برای مسکن تهیه کنیم اما با این وجود ۵۲ هکتار از منابع طبیعی جای خیلی خوب شهر برای این امر پیش بینی شده است.

افشاری با اشاره به اینکه کارهای عمرانی در سه شهر شهرستان در قالب پروژه‌های خیلی خوبی با حمایت شوراها در حال اجراست، خطاب به رئیس شورا بیان کرد: بنده اعتبار گذاشتم تا منابع طبیعی زمین برای ایجاد دریاچه در منطقه میررضی را  واگذار کرد پس توقع داریم در مدت دو الی سه هفته آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه تپه نورالشهدا در ۸.۵ هکتار، بلوار سماق و پروژه ورودی‌های شهر تویسرکان ادامه داد: در شهر سرکان نیز اقدامات خوبی که کمک به درآمد زایی می‌شود، انجام شده است البته مشکل ۶۰ واحدی سرکان هم با پیگیری‌های نماینده در حال رفع است و به زودی نتیجه می‌رسد.

افشاری با اشاره به اینکه جلسه حفاظت از منابع آب خاص تویسرکان برگزار شده است تاکید کرد: نگرانی ما در بحث آب شهرستان تویسرکان جدی است زیرا میزان نزولات جوی تویسرکان نسبت به بلند مدت حدود۳۴ درصد کاهش پیدا کرده بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود سال سختی را در خصوص منابع آب پیش رو داشته باشیم.

وی در حوزه امور فرهنگی یکی از موضوعات روز کشور را کشف حجاب خواند و گفت: سیاست‌های نظام در این بخش ابلاغ شده پس نسخه نظام جمهوری اسلامی را در این خصوص اجرا می‌کنیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه بر موضوع کشف حجاب، سرویس‌های جاسوسی سرمایه‌گذاری کلان کردند بیان کرد: هر اقدام بی‌قاعده دشمن را بهره‌مند می‌کند بنابراین باید دقت کنیم که خیلی زمان‌ها دشمن بر اشتباهات حساب باز می‌کند؛ لذا بدون هماهنگی کسی کاری انجام نده مگر بر موضوع اقناع سازی!

وی در ادامه بر مراقبت در بحث ساخت و ساز غیر مجاز تاکید و در خصوص تکریم ارباب رجوع گفت: ادارات باید محل گره گشایی از مشکلات مردم باشد و  اگر کاری نتوانستیم انجام دهیم درست مردم را قانع کنیم؛ حواسمان باشد که قضاوت مردم به دولت و نظام به منظور پیگیری کارشان شکل می‌گیرد پس اجازه ندهیم مردم سرخورده شوند.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه شهرستان سال گذشته با وجود فراز ونشیب‌هایی در کشور، با تلاش‌ زیاد در حوزه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری همچنین مباحث فرهنگی، اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شهرستانی موفقی بود.

رشد قابل توجه واحدهای صنعتی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با اقدامات خالصانه به دنبال حل مشکلات مردم است اظهار کرد: در سال‌های گذشته تنها دو شرکت صنعتی فیلتر سرکان و فاران شیمی در شهرستان فعال بود که امروز خوشبختانه واحدهای صنعتی رشد قابل توجهی پیدا کرده‌اند.

 محمد‌مهدی مفتح با اشاره به سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار عربستانی در تویسرکان، از افتتاح پروژه راه‌آهن باباکمال خبر داد و گفت: منتظریم که شرکت راه‌آهن نیروی انسانی مورد نیاز را جذب کند، بنده معتقدم جابجایی مسافر یعنی اینکه پروژه  به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره مطالبه مردم در خصوص سرقت چوب درختان گردو و فروش آن‌ها تاکید کرد: این سرمایه بسیار ارزشمندی است امیدواریم مسئولان امر در شهرستان از این اتفاق جلوگیری کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس مشکل کمبود پزشک را کشوری دانست و با بیان اینکه شرایط تویسرکان بهتر است گفت: پروژه بیمارستان سردار سلیمانی کاملا تعطیل بود که پس از پیگیری‌های زیادسرانجام به عنوان بیمارستان دوم شهرستان، نه بیمارستان جایگزین به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام همچون چهار خطه کنگاور به تویسرکان که با پیشرفت فیزیکی خوب و در دست اقدام بودن پروژه تویسرکان ـ گنجنامه همدان گفت: سد خروم رود که از ردیف بودجه خارج شده بود اکنون با پیشرفت خوبی توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

مفتح با تاکید بر اهمیت آب برای شهرستان و تلاش در راستای رفع کمبود آب در شهرستان اضافه کرد: خوشبختانه با وضعیت مناسب جاده‌های  امروز رفت و آمد در تویسرکان خیلی زیاد شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰


[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.