امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 112827
  پرینت تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2022 - 10:34 | 0 بازدید

مسئولین مجری افکار دانشمندان علوم انسانی شوند

[ad_1] وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه این پژوهشگاه باید در موضوعات مختلف، راهکار ارائه کند، گفت: دانشمندان علوم انسانی ما می‌توانند با راهبردهای عملیاتی به مسئولین کمک کنند. مسئولین باید مجری افکار دانشمندان علوم انسانی شوند. به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی […]

مسئولین مجری افکار دانشمندان علوم انسانی شوند

[ad_1]

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه این پژوهشگاه باید در موضوعات مختلف، راهکار ارائه کند، گفت: دانشمندان علوم انسانی ما می‌توانند با راهبردهای عملیاتی به مسئولین کمک کنند. مسئولین باید مجری افکار دانشمندان علوم انسانی شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل امروز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که با حضور دکتر مهدی گلشنی، دکتر غلامعلی حداد عادل و دکتر جمیله علم‌الهدی و جمعی از اساتید  علوم انسانی برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش، با بیان اهمیت پژوهش، گفت: پژوهش از آن جهت مهم است که انسان چیزهایی می‌بیند که دیگران ندیده‌اند، موضوعاتی که دیگران به آن نیندیشیده‌اند و راه‌هایی که دیگران نرفته‌اند.

وی با بیان اینکه خروجی پژوهش نوآوری است، اظهار کرد: نوآوری وقتی در عرصه فناوری نرم و سخت وارد می‌شود، یک شور و نشاط و فرهنگ جدیدی را ایجاد می‌کند. فرهنگ بهترین و بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور است و باید توجه داشت که فرهنگ‌ها روزآمد می‌شوند. 

وی ادامه داد: فرهنگ که روزآمد نشود، جامعه در جا می‌زند و با علم و فناوری جدید، فرهنگ جدیدی ایجاد می‌شود. علم و فناوری، برونداد پژوهش است که تولید خدمت و سرمایه می‌کند. 

وزیر علوم با بیان اهمیت توجه به اقتصاد پژوهش، گفت: وقتی به پژوهش توجه ویژه‌ای شود و اقتصاد پژوهش در سر فصل‌های مدیریت جامعه قرار بگیرد، فرهنگ جدیدی ساخته می‌شود. 

وی در ادامه به ضرورت توجه به علوم انسانی اشاره کرد و گفت: علوم انسانی اهمیت زیادی دارند. علوم طبیعی در جامعه آسایش ایجاد می‌کنند، اما رشته‌های علوم انسانی برای بشر آرامش ایجاد می‌کنند. برای همین ممکن است جامعه‌ای از نظر آسایشی شرایط خوبی داشته باشد، ولی در آرامش مشکل داشته باشد و بالعکس. 

زلفی‌گل اظهار کرد: اگر به رشته‌های علوم انسانی توجه نشود، یعنی جامعه برای آرامش خودش، ارزش قائل نیست. اگر علوم طبیعی برای سلامت جسمی جامعه ضروری است، علوم انسانی برای سلامت روحی جامعه ضرورت دارد.

وی به مشکل بزرگ جامعه ما در توزیع متوازن استعداد اشاره کرد و گفت: اینکه بخش قابل توجهی از استعدادهای برتر کشور، به رشته‌های خاص می‌روند؛ یعنی نظام استعدادیابی سیستم ما کاریکاتوری عمل می‌کند. در حالی که در دنیا بخش بزرگی از استعدادهای جامعه به سمت علوم انسانی می‌روند.

وزیر علوم یکی از  وظایف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را ارائه راهکار عنوان کرد و گفت: راهکارهایی درباره اینکه چگونه می‌توانیم توزیع متوازن استعدادها را داشته باشیم؟ آیا می‌شود یک دیپلم داشته باشیم به جای علوم انسانی، تجربی و ریاضی و …؟ در مورد مهارت محوری چه کاری انجام دهیم؟ چه کنیم که دانش‌آموختگان ما علاوه بر دانش نظری مهارت آموزی هم داشته باشند؟

وی ادامه داد: دانشمندان علوم انسانی ما می‌توانند با راهبردهای عملیاتی به مسئولین کمک کنند. مسئولین باید مجری افکار دانشمندان علوم انسانی شوند.

ادامه دارد…

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.