امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 112821
  پرینت تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2022 - 10:14 | 0 بازدید

زیربنای نظام سلامت «پاسخگو» و «مساله‌محور»، با پرورش پژوهشگر متعهد میسر می‌شود

[ad_1] معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت هفته پژوهش، گفت: «زیربنای نظام سلامت پاسخگو و مساله‌محور با پرورش پژوهشگر متعهد میسر می‌شود». به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی با بیان این که امروزه اهمیت و جایگاه پژوهش در پیشرفت‌های علم پزشکی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: پژوهش یکی از مهم‌ترین […]

زیربنای نظام سلامت «پاسخگو» و «مساله‌محور»، با پرورش پژوهشگر متعهد میسر می‌شود

[ad_1]

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت هفته پژوهش، گفت: «زیربنای نظام سلامت پاسخگو و مساله‌محور با پرورش پژوهشگر متعهد میسر می‌شود».

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی با بیان این که امروزه اهمیت و جایگاه پژوهش در پیشرفت‌های علم پزشکی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: پژوهش یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور برای دستیابی به توسعه پایدار است.

وی افزود: تقویت و توسعه زیرساخت‌های تحقیقات و فناوری در چند دهه اخیر، در برهه شیوع کرونا ارزش و جایگاه خود را نشان داد و محققان کشور توانستند تبلور سال‌ها تلاش و دانش در حوزه پزشکی را با پاسخ مناسب و سریع به نیاز سلامت مردم نشان دهند. تولید و دریافت مجوز ۶ واکسن داخلی کووید ۱۹ و ارائه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی و روش‌های پیشگیری، تهیه گزاره‌برگ‌های پاسخ سریع به سوالات روز مردم از دستورالعمل‌های بهداشتی گرفته تا واکسیناسیون سنین مختلف، معرفی سویه‌ها، داروهای اثرگذار و روش‌های پیشگیری همه و همه از دستاوردهای تحقیقات سلامت در این دوره به شمار می‌رود.

پناهی ادامه داد: این تجربه ارزشمند که با زحمت بسیار و فداکارهای بی‌شمار کادر بهداشت و درمان گرفته شده است، نشان دهنده این است که بدون شک تحقیقات و فناوری در تنگناهای حساس می‌تواند گذرگاه‌های امنی را در میانه بحران‌ها فراهم آورد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین باید این امکانات را شناسایی کرد و با اختصاص بودجه و سرمایه‌گذاری‌های ویژه آن را ارج نهاد، زیرا بدون شک تحقیقات و فناوری چابک که با تقویت زیرساخت‌ها غنی شده باشد، بدون شک می‌تواند در دیگر عرصه‌ها نیز پاسخگوی خواست و نیازهای کشور در جهت رشد و تعالی باشد.

به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پناهی تصریح کرد: زیربنای نظام سلامت پاسخگو و مسئله محور با پرورش پژوهشگر متعهد میسّر می‌شود و لازم است جهت استحکام و قوام ساختار تحقیقات و فناوری کشور و همینطور اعتلای علم و فکر ایران و ایرانی از علم اندوزی محققانه و نقادانه حمایت به عمل آوریم.

وی گفت: ضمن قدردانی و سپاس از تمامی زحمتکشان نظام سلامت کشور در جای جای میهن اسلامی؛ یاد و نام شهدای سلامت کشور گرامی داشته و به همین مناسبت هفته پژوهش را به همه پژوهشگران و صاحبان اندیشه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش، همت و رشد فناوری در سایه تحقیقات و ابتکارات شاهد موفقیت بیشتر در توسعه علم پزشکی در کشور باشیم.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.