امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 110320
  پرینت تاریخ انتشار : 08 دسامبر 2022 - 19:29 | 0 بازدید

۵۲۰۰ میلیارد تومان برای “تعرفه گذاری خدمات پرستاری” بودجه گذاشته‌ایم

[ad_1] ایسنا/کرمانشاه عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی مجلس برای اختصاص اعتبار  برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: در بودجه امسال  ۵۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص داده شده است. مجتبی بخشی پور، امروز(۱۷ آذر) در آیین پاسداشت مقام پرستار که با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در محل […]

۵۲۰۰ میلیارد تومان برای “تعرفه گذاری خدمات پرستاری” بودجه گذاشته‌ایم

[ad_1]

ایسنا/کرمانشاه عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی مجلس برای اختصاص اعتبار  برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: در بودجه امسال  ۵۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص داده شده است.

مجتبی بخشی پور، امروز(۱۷ آذر) در آیین پاسداشت مقام پرستار که با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در محل بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب برگزار شد، با اشاره به کمبود پرستار در کشور گفت: سه شاخص برای تعداد پرستاران وجود دارد که اولین آن شاخص جمعیتی است و ما باید به ازای هر هزار نفر جمعیت سه پرستار داشته باشیم.

وی افزود: شاخص دیگر در این زمینه تخت بیمارستانی است و باید به ازای هر تخت بیمارستانی دو تا ۲.۵ پرستار داشته باشیم.

بخشی پور گفت: شاخص سوم هم در این زمینه سرانه پزشک است و ما باید به ازای هر  پزشک، سه پرستار داشته باشیم و این در حالی است که بر اساس هر سه شاخص کمبود پرستار داریم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کمترین این شاخص ها را در نظر بگیریم ما حداقل ۱۰۰ هزار پرستار در کشور کم داریم.

وی افزود: اگر پرستار به تعداد کافی باشد حوزه سلامت و درمان ارتقا یافته و از بار مرگ و میر در جامعه کم می شود.

بخشی پور همچنین با اشاره به افزایش سالمندی جامعه در سالهای آتی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته جمعیت سالمند کشور تا سال ۱۴۲۰ دو برابر می شود، بنابراین نیاز است که از هم اکنون برای افزایش تعداد پرستاران اقدام شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو  در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم جلوگیری از مهاجرت پرستاران گفت: برای تربیت و آموزش هر پرستار دو میلیارد تومان هزینه می‌شود و نباید اجازه دهیم که به راحتی مهاجرت کرده و خدمات خود را در کشورهای دیگر ارائه کنند.

وی ادامه با اشاره به اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: امسال ۵۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار گذاشته ایم و انتظار داریم تماما برای اجرای این طرح هزینه شود.

وی افزود: اینکه زیرساخت ثبت خدمات پرستاری هنوز فراهم نیست، قابل پذیرش نیست و باید به سرعت کار انجام گیرد.

بخشی پور تاکید کرد: مجلس آماده است هر مبلغی نیاز است، برای اجرای این طرح در اختیار وزارت بهداشت بگذارد.

وی در پایان با تاکید براینکه شهرستان اسلام آبادغرب باید در حوزه امکانات بهداشتی و درمانی ویژه دیده شود، گفت: این شهرستان علاوه بر شهرستان های اطراف به مراجعان از ایلام و لرستان هم خدمات می‌دهد. 

انتهای پیام 

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.