امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ - 30 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 10090
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ | 18 بازدید

ملایری‌ها دهه محرم را در فضای باز عزاداری می‌کنند

به گزارش همدان نوین، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، تمامی برنامه‌های هیات‌های مذهبی این شهرستان در دهه اول محرم طبق این دستورالعمل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود. حجت‌ الاسلام روح‌الله نجفی روز شنبه اظهار داشت: در این راستا پس از شناسایی و […]

ملایری‌ها دهه محرم را در فضای باز عزاداری می‌کنند

به گزارش همدان نوین، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، تمامی برنامه‌های هیات‌های مذهبی این شهرستان در دهه اول محرم طبق این دستورالعمل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

حجت‌ الاسلام روح‌الله نجفی روز شنبه اظهار داشت: در این راستا پس از شناسایی و احصا هیات‌های مذهبی، ستاد عملیات محرم با حضور دستگاه‌های اجرای ملایر و با محوریت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان تشکیل و کمیته‌های این ستاد برای پیگیری و اجرای برنامه‎ها مشخص شدند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و برنامه‌های ستاد ملی کرونا به هیات‌های مذهبی ملایر افزود: در همایشی با حضور ۷۰ هیات مذهبی، تذکرات لازم در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری داده شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: هیات ابوالفضل(ع) که یکی از بزرگترین هیات‌های مذهبی این شهرستان است، اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این هیات همچون اجتماع بزرگ سینه‌زنی و عزاداری امسال برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام نجفی بیان کرد: در نشستی با هیات‌های مذهبی شهرستان مقرر شد هیات‌هایی که امکان برگزاری آیین عزاداری را در فضای باز ندارند، مراسم با حداقل حضور افراد و در مدت زمان یک ساعت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به استفاده هیات‌های مذهبی از فضای باز مدارس سطح شهر گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری ملایر داشتیم، مقرر شد در ایام محرم فضای سبز بوستان‌ها و پارک‌ها نیز برای برگزاری مراسم در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گیرد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین به برگزاری ۲ مراسم محوری عزاداری محرم به مدت ۱۰ شب در فضای باز پارکینگ پارک سیفیه و بام ملایر با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و تعدادی از هیات‌های مذهبی شهرستان طبق دستورالعمل‌ها و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر اینکه تمامی بخش‌ها و شهرهای تابعه ملایر نیز موظف به اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ویژه عزاداری محرم هستند افزود: طبق هماهنگی که با اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر انجام شد، هیات‌های مذهبی که در مساجد و منازل برنامه دارند، طبق این تفاهم‌نامه می‌توانند با هماهنگی برای خرید ماسک با تخفیف اقدام کنند.

وی با اشاره به تبیین و تشریح دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای روحانیان این شهرستان بیان کرد: در ایام محرم ۱۵۰ مبلّغ و مبلّغه به مناطق مختلف این شهرستان در سطح شهر و روستا اعزام شدند.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه ۶۰ مدّاح در سطح این شهرستان برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام محرم فعالیت دارند گفت: ۱۵ هیات خواهران نیز در سطح این شهرستان برنامه‌های ماه محرم را به صورت روضه‌های خانگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر تاکید کرد: همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شهروندان توصیه شده امسال به جای نذورات، توزیع بسته‌های معیشتی و نذر ماسک داشته باشند.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر اینکه پخت غذا در آشپزخانه‌ها جز با شرایط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممنوع شده، از برگزار نشدن مراسم شیرخوارگان حسینی و اجتماعات عظیم روز تاسوعا و عاشورا در ملایر خبر داد.

وی یادآور شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های عزاداری و مداحی در قالب کلیپ با هدف معرفت‌افزایی، توسط روحانیان در کانال‌های مجازی پخش می‌شود.

در حال حاضر ۳۲۰ هیات مذهبی در سطح شهرستان ملایر فعال است که ۲۵۶ هیات مذهبی ثبت نهایی سامانه و زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان است و از این تعداد ۱۵ هیات مربوط به هیات خواهران است./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.