امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 80685
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۸ | 0 بازدید

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره زاپروژیا/مسکو:آماده همکاری با آژانس انرژی اتمی هستیم

منابع دیپلمات از درخواست روسیه برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، یک منبع در نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت: با توجه به حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا و پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی آن، روسیه درخواست تشکیل جلسه […]

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره زاپروژیا/مسکو:آماده همکاری با آژانس انرژی اتمی هستیم



منابع دیپلمات از درخواست روسیه برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، یک منبع در نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت: با توجه به حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا و پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی آن، روسیه درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در ۱۱ اوت را مطرح کرده است.

یک منبع دیگر در شورای امنیت سازمان ملل نیز به نووستی گفت که روسیه مایل است رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارشی را پیش از نشست ارائه کند.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود در حال تلاش برای سازماندهی بازدید کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از این نیروگاه برای بررسی وضعیت آنجا است.

همزمان وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل باید اطمینان حاصل کند که آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بازدید خواهد کرد.

ایگور ویشنویتسکی، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اکنون خیلی چیزها به دبیرخانه سازمان ملل و شخص آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بستگی دارد، او باید در کنار سایر موارد، مطمئن شود که این بازدید انجام می‌شود. ما از هر طریق ممکن به او کمک خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: روسیه آماده همکاری نزدیک با آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازدید ماموران این آژانس از نیروگاه هسته‌ای است.

او ادامه داد: در یک مقطع آماده پذیرش بازرسان بودیم و همه چیز انجام شد، اما اداره امور امنیتی دبیرخانه سازمان ملل اجازه نداد و آژانس نمی‌تواند برخلاف توصیه‌های این اداره عمل کند. لذا این بازدید انجام نشد، اما همه مقدمات و خدمات لجستیکی آماده شد. این برای همه، از جمله رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شگفت‌انگیز بود.

زاپروژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای فعال در اروپا که در دوران شوروری ساخته شده، در کرانه روخانه «دنیپر» در جنوب غربی شهر زاپروژیا واقع شده است.

این نیروگاه برای نیروهای اوکراین و روسیه از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده و کنترل آن از آغاز جنگ تا کنون مورد مناقشه بوده است.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.