امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 80680
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۶ | 0 بازدید

مشخصات خودروی ملی ترکیه

خودروی ملی ترکیه که «توگ» نام دارد د در نمایشگاه الکترونیک ۲۰۲۲ (در لاس وگاس آمریکا) که ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، رونمایی و معرفی شده است. اما اخیرا ویدئو و اطلاعات جدیدی از ویژگی‌ها و امکانات این خودرو منتشر شده است. آنگونه که خبرگزاری آناتولی گزارش داده است، گروه سرمایه‌گذاری خودروسازی ترکیه موسوم […]

مشخصات خودروی ملی ترکیه


خودروی ملی ترکیه که «توگ» نام دارد د در نمایشگاه الکترونیک ۲۰۲۲ (در لاس وگاس آمریکا) که ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، رونمایی و معرفی شده است. اما اخیرا ویدئو و اطلاعات جدیدی از ویژگی‌ها و امکانات این خودرو منتشر شده است.

آنگونه که خبرگزاری آناتولی گزارش داده است، گروه سرمایه‌گذاری خودروسازی ترکیه موسوم به توگ (TOGG)، نوآوری‌ها و اولین خودروی خود را در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی جهان CES در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

توگ با هدف ایجاد یک برند جهانی که ۱۰۰ درصد مالکیت فکری و صنعتی آن متعلق به ترکیه است و هسته اکوسیستم تحرک ترکیه را تشکیل می‌دهد، تأسیس شده است.

این گروه برند جهانی خود را در نمایشگاه مذکور که نقطه تلاقی در دنیای فناوری است، معرفی کرد.

گورجان کاراکاش مدیرعامل توگ، در سخنانی در این نشست اظهار داشت که آنها یک شرکت خودروسازی کلاسیک نیستند. او گفت که ما خود را به عنوان یک شرکت فناوری تعریف می‌کنیم.

خودرو ملی ترکیه در طراحی مدرن و خاص خود از طرح لاله که ریشه در خاک آناتولی دارد الهام گرفته است. طرح مدرن آن همچنین از دوره سلجوقی الهام گرفته که نشانگر میراث فرهنگی و جغرافیای ترکیه است.

توگ به‌عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک، بخشی از اهداف وزارت صنایع و فناوری ترکیه در سال ۲۰۲۳ است.

همچنین به گزارش جماران، «گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های ۴۰۰ و ۲۰۰ اسب بخار خبر داد.

او بیان کرد که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از ۳۰ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ می‌شود. با هر بار شارژ می‌توان ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است.

این خودرو قرار است با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است. با احتساب قیمت حدود ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود ۵۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. تقریبا معادل قیمت یک تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار ایران.

خبرآنلاین نیز توگ را رقیب احتمالی ایران خودرو دانست. به گزارش این سایت خبری، ترکیه مدتی‌ است که با معرفی خودروی ملی خود، بازارهای کشورهای همسایه را هدف قرار داده و موفق شده مشتریان خوبی نیز جذب کند.

اما برخی منابع دیگر این خودرو را با محصولات ایران خودرو قابل مقایسه نمی‌دانند. آنها معتقدند: در حالی که از تولید اولین خودروی ملی کشور ما (سمند) بیش از دو دهه می‌گذرد، کشور ترکیه به تازگی از خودروهای پیشرفته و برقی کمپانی تازه تاسیس توگ رونمایی کرده است. با وجود این، خودروهای این شرکت تازه وارد، الکتریکی و هوشمند بوده. این محصول مطابق استانداردهای روز اروپا ساخته شده و به هیچ وجه با خودروهای تولید ایران قابل مقایسه نیست!

در روزهای اخیر رجب طیب اردوغان تصاویری از رانندگی با خودروی توگ را منتشر کرده است. به گزارش فرارو، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه تصاویر مربوط به رانندگی خود با خودروی توگ را در حساب کاربری خود در توئیتر به اشتراک گذاشت.



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.