امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 65511
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰ | 5 بازدید

رییس جمهور: رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است

رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ در گرو افزایش سرمایه گذاری و بهره وری است تا روند آن حفظ شود. به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: شرکت های بزرگ را برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد کنار هم جمع کرده ایم و در […]

رییس جمهور: رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است


رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ در گرو افزایش سرمایه گذاری و بهره وری است تا روند آن حفظ شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: شرکت های بزرگ را برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد کنار هم جمع کرده ایم و در حال حاضر ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام می شود.

وی شرکت های بزرگ اقتصادی، بانک‌ها، نهادهای انقلابی و بخش خصوصی را چهار ضلع این سرمایه‌گذاری‌های عظیم اقتصادی در کشور اعلام کرد.

رییسی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ کشور افزود: این نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود وگرنه سیلی ویران کننده خواهد بود به همین دلیل بانک‌ها هم وارد این اقدام می‌شوند.

وی ادامه داد: نهادهای انقلاب اسلامی نیز در کنار هم قرار گرفتند تا برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی اقدام کنند.

رئیس‌جمهور گفت: بخش خصوصی کشور نیز نقش موثری در حوزه اقتصاد دارد و برای اینکه احساس امنیت کند سود و اصل سرمایه آنها ضمانت می شود تا وارد میدان شوند و سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه اقتصادی کشور را انجام دهند.

وی رفع بیکاری و ایجاد اشتغال را جزو برنامه‌های محوری دولت دانست و افزود: همانطور که در حوزه مسکن قول دادیم برای مردم فعالیت کنیم در حوزه بیکاری و ایجاد اشتغال نیز فعالیت خواهیم کرد.

رییسی محور اجرای عدالت در بودجه استان ها را سند آمایش سرزمینی دانست و افزود: محور ما در این حوزه عدالت است و مستند عدالت ما نیز آمایش سرزمینی.

وی ادامه داد: اعتبار خاصی برای استان ها برای اولین بار پیش‌بینی شده که آن همان صندوق عدالت و پیشرفت است که استانداران هر استان می‌توانند برای آن تصمیم‌گیری کند.

رئیسی گفت: عدالت و پیشرفت در استان‌ها می‌تواند از درآمدهای دولت از محل حق مالکانه معادن فروش اموال مازاد و غیره تأمین اعتبار شود تا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و سایر موضوعات مورد استفاده قرار گیرد.

رییس جمهور: رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است

رئیس‌جمهور همچنین گفت: در رابطه با ظرفیت‌های خراسان شمالی استان خراسان شمالی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد اما مشکل اینجاست که زنجیره تولید در این استان تکمیل نیست.

رئیسی با تأکید بر اینکه باید صنایع تبدیلی و زنجیره تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی خراسان شمالی با سرعت کم شود افزود: اعتبارات بالایی در حوزه کشاورزی تخصیص دادیم تا سبب ایجاد تحول در این حوزه شود.

وی همچنین از خرید تضمینی دام های دامداران خراسان شمالی خبر داد و افزود: برای حمایت از دامداران نیز تصمیم گرفتیم تا دامهای دامداران خراسان شمالی را به صورت تضمینی خریداری کنیم تا مشکلی برای ادامه فعالیت خود نداشته باشند.

یکی دیگر از مشکلات این استان را در حوزه صنایع به ویژه پتروشیمی دانست و افزود فاز دوم پتروشیمی باید آغاز شود چرا که سبب افزایش ۲ الی ۳ برابری اشتغال و رسیدن آن به حدود سه هزار نفر می شود.

وی ادامه داد: بودجه و اعتبارات مربوط به اجرای فاز دوم پتروشیمی در خراسان شمالی نیز در نظر گرفته شده است.

وی به یکی دیگر از موضوعات مربوط به پتروشیمی در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: مسئله مهم دیگری که وجود دارد بحث استفاده پتروشیمی از آب شور و کشاورزی است که باید تبدیل به پساب شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: قول گرفته شد تا آخر سال جاری موضوع استفاده پتروشیمی از پساب به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: هر روز که می گذرد برای به نتیجه رسیدن استفاده پتروشیمی از آب غیر شرب دیر است چرا که این استان با کمبود منابع آبی به ویژه در ۳۰۰ روستا که با تانکر آبرسانی می شوند، روبه‌رو است.

وی افزود: فعالان بسیاری در حوزه صنایع دستی استان مشغول هستند که محصولات قابل عرضه دارند اما بازار فروش برای آنها ندارند و سود تولید آنها را دلال ها می برند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید زمینه فروش محصولات تولید کنندگان در حوزه صنایع دستی فراهم شود ادامه داد به استاندار گفتم که باید بازارچه دائمی برای عرضه محصولات صنایع دستی این افراد در مرکز استان ایجاد شود و در صورت ضرورت در شهرستانها نیز این اتفاق بیفتد.

رئیسی به ظرفیت مرزی خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: بازارچه های مرزی یکی از ظرفیت هایی است که مردم استان می توانند از آنها استفاده کنند در دیدارهایی که با مسئولان ترکمنستان داشته اما آنها از این موضوع استقبال کردند باید تلاش کنیم تا استان های مرزی و همجوار با ترکمنستان به ویژه خراسان شمالی تجارت با ترکمنستان را افزایش دهند.

آیت الله رئیسی به پروژه راه آهن گرگان بجنورد مشهد نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه به سال‌ها قبل برمی گردد و از زمانی که در آستان قدس بودم آن را به خاطر دارند و برای آن در این سفر اعتباراتی در نظر گرفته‌ایم.

وی به ظرفیت های بیمارستانی و درمانی استان کرد و گفت: متاسفانه بخش هایی از ظرفیت های بیمارستانی و درمانی استان متوقف شده که باید احیا شود و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور گفت: تلاش کرده ایم تا برای رفع محرومیت خراسان شمالی تلاش کنید به همین دلیل ۱۱۹ مصوبه برای این استان تهیه شد که اگر اعتبارات آن با همت مسئولان جذب شود تاثیر بسزایی برای توسعه استان خواهد داشت.

رییس جمهور، صبح امروز دوم تیرماه ۱۴۰۱ به خراسان شمالی سفر کرد.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.