امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 49953
  پرینت تاریخ انتشار : 16 می 2022 - 13:54 | 171 بازدید

تحرکات جدید درخصوص بررسی مذاکرات احیای برجام/ امیر قطر در تور اروپایی، مذاکره بلینکن با تروئیکا

[ad_1] به گزارش خبرفوری و به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر پادشاهی قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، قرار است تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور در جریان تور اروپایی خود با رهبران این کشورها و مسئولان برجسته آنها در خصوص راه‌های لازم برای تقویت روابط و همکاری دوجانبه گفت‌وگو کند. در بیانیه […]

تحرکات جدید درخصوص بررسی مذاکرات احیای برجام/ امیر قطر در تور اروپایی، مذاکره بلینکن با تروئیکا

[ad_1]

به گزارش خبرفوری و به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر پادشاهی قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، قرار است تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور در جریان تور اروپایی خود با رهبران این کشورها و مسئولان برجسته آنها در خصوص راه‌های لازم برای تقویت روابط و همکاری دوجانبه گفت‌وگو کند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، امیر قطر همچنین شماری از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در این بیانیه آمده است، تور اروپایی آل ثانی شامل کشورهایی همچون اسپانیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و همچنین سوئیس است و قصد دارد در همایش اقتصادی “داووس” شرکت کند که طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.

دفتر پادشاهی قطر به اینکه تور اروپایی امیر این کشور تا چه زمانی طول خواهد کشید، اشاره‌ای نکرد و این تور پس از سفر وی به ایران و ترکیه در دوره اخیر آغاز شده است.

رسانه‌های غربی پیش بینی کرده‌اند که امیر قطر در جریان این سفرها تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ بین ایران، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مسکو: متن احیای برجام تقریبا آماده است

در همین راستا به گزارش الجزیره، سرگئی ریابکوف در اظهاراتی گفت که متن احیای توافق هسته ای تقریبا آمده است و تنها تصمیمات سیاسی باقی مانده است (بیشتر بخوانید).

گفتگوی بلینکن با مقامات تروئیکا در مورد برجام

جنب و جوش ها پیرامون شروع مذاکرات در حالیست که  آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا در سفر به برلین با آنالنا باربوک وزیر امور خارجه آلمان، الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا و فیلیپ اررا مدیر کل امور سیاسی و امنیتی فرانسه دیدار  و درباره پاسخ مستمر متحدان و شرکا به جنگ  روسیه با اوکراین گفت و گو کردند (اینجا بخوانید). 

سخنگوی وزارت امور خارجه: مذاکرات وین متوقف نشده/ منتظر تصمیم سیاسی واشنگتن هستیم

اما از سوی دیگر، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد نتایج سفر انریکه مورا مسئول هماهنگ کننده مذاکرات وین به تهران و تلاشهای رژیم صهیونیستی  در راستای عدم حصول نتیجه در جریان مذاکرات وین تصریح کرد: هر موقعی که ابتکاری انجام و تحرکی در حوزه  دیپلماسی انجام می‌شود رژیم جعلی اشغالگر قدس تحریکات  خود را ضد دیپلماسی انجام می‌دهد و  این چیز جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: در ادامه تماس‌ها که بین ایران و هماهنگ کننده مذاکرات وین انجام می شد آقای امیرعبدالهیان و آقای بورل  در جریان  مذاکره  تفلنی خود توافق کردند تماس‌ها به صورت حضوری انجام شود و در همین چارچوب آقای مورا به تهران آمدند. مذاکرات جدی در طول این سفر و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از طرف ایران انجام شد (بیشتر بخوانید). 

پیشنهاد مجله آمریکایی به بایدن برای نجات برجام

در همین حال، مجله آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی با تاکید بر اهمیت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای، راهکارهایی را برای دولت بایدن جهت تسریع روند توافق با ایران مطرح کرد که جزئیات آنرا می توانید اینجا بخوانید.

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.