امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 49928
  پرینت تاریخ انتشار : 16 می 2022 - 12:54 | 1 بازدید

فعالیت ۱۴ هزار جهادگر در همدان/ خدمت‌رسانی به ۵۴۵ روستا

[ad_1] به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی قراباغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با هدف خدمت به محرومان اظهار کرد: مهمترین شکل مقابله با دشمنان نظام و جمهوری اسلامی خدمت به محرومان است که عاملی در کارآمدی دستگاه‌های اجرایی نیز خواهد بود. وی با اشاره به پروژه […]

فعالیت ۱۴ هزار جهادگر در همدان/ خدمت‌رسانی به ۵۴۵ روستا

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی قراباغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با هدف خدمت به محرومان اظهار کرد: مهمترین شکل مقابله با دشمنان نظام و جمهوری اسلامی خدمت به محرومان است که عاملی در کارآمدی دستگاه‌های اجرایی نیز خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به ۱۶۰ روستا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در مدت ۳۰ ماه گفت: طی چند ماه اخیر در این زمینه اقداماتی انجام شده و کار با جدیت پیش می‌رود.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به اینکه عملیات آبرسانی به ۴۰ روستا انجام و ۷۲ روستا نیز شناسایی شده تا به کمک وزارت نیرو انجام شود عنوان کرد: جمعا کار آبرسانی به ۲۶۰ روستا در برنامه بوده است.

وی به انعقاد قرارداد با کمیته امداد در ساخت ۱۰۳ واحد مسکن محرومان افزود: گروه‌های جهادی بازسازی و نوسازی منازل نیازمندان را در طول سال هم بر عهده دارند.

قراباغی یکی از اهداف برگزاری این رزمایش را ساماندهی بهتر گروه جهادی برشمرد و افزود: تربیت نسل تمدنی با فعالیت گروه‌های جهادی و خودسازی در فرایند اردوهای جهادی و اقدامات عام‌المنفعه مد نظر بوده است.

وی مهمترین هدف اردوهای جهادی را تربیت انسان‌ها دانست و با قدردانی از اقدامات این گرو‌ه‌ها در برگزاری رزمایش فاطمی گفت: ۱۳۷ گروه جهادی در ایام نوروز فعالیت داشتند و ۳۳۶ گروه جهادی نیز در این رزمایش به ارائه خدمات به محرومان پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: از ۱۷ اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، رزمایش فاطمی آغاز شد و تا امروز ادامه داشت که در این طرح ۳۳۶ گروه جهادی فعالیت داشتند اما برآورد ما نسبت به خدمات ۴۰۰ گروه است.

احداث و تجهیز یک‌هزار و ۵۰۰ نیروگاه کوچک خانگی

وی با اشاره به اینکه ۵۴۵ روستا جامعه هدف بودند و قریب به ۱۴ هزار جهادگر در این رزمایش حضور داشتند گفت: در این رزمایش مهمترین اقدام که با اقبال جهادگران هم همراه بود، ساخت مسکن محرومان بود.

قراباغی با اشاره به اینکه جذب گروه‌های جهادی از جامعه هدف روستاها در حوزه آبرسانی مهم بود اضافه کرد: در حوزه آب کشاورزی احیای قنوات و انتقال آب انجام شده است.

وی احداث و تجهیز یک‌هزار و ۵۰۰ نیروگاه کوچک خانگی را یکی از برنامه‌های جاری دانست که مقدمات آن فراهم شده است و در ادامه گفت: ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار افراد برای ایجاد این نیروگاه‌های کوچک قرار می‌گیرد و تمام استان نیز جامعه هدف است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به اقدامات فرهنگی و ارائه مشاوره در حوزه سبک ایرانی و اسلامی در این رزمایش ادامه داد: ۲ هزار و ۶۹۵ سری جهیزیه کامل کالای ایرانی طی سه سال اخیر توزیع شده که طی ۱۰ روز اخیر نیز ۴۱ سری تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه مشاوره تخصصی از جمله در حوزه زراعت، غربالگری دام سبک و سنگین‌ و واکسیناسیون دام سبک و سنگین و طرح «ایران جوان» ارائه شده است افزود: برگزاری جشنواره غذا و ایجاد کار گروهی و تیمی در ایجاد نشاط بین مردم در رزمایش فاطمی بسیار حائز اهمیت بود.

ویزیت رایگان با فعالیت ۵۳ پزشک جهادی

قراباغی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی و ویزیت رایگان با فعالیت ۵۳ پزشک جهادی گفت:  تفاهمنامه‌ای با فنی حرفه‌ای در راستای آموزش افرادی با شرایط فعالیت در روستاها منعقد شد.

وی با اشاره به توزیع ۷۶۰ پرس غذای گرم و توزیع یک‌هزار و ۴۳۷ بسته معیشتی در رزمایش فاطمی که در مجموع ایام کرونا ۵۸۹ هزار بسته‌معیشتی توزیع شده است افزود: ایام فروردین ماه نیز ۲۱ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کمک‌های مومنانه فروردین امسال ۱۶ میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان بود اما در مجموع قرارگاه نهضت مومنانه در ایام بیماری کرونا در قالب ۵۵ عنوان خدمتی بالغ بر ۳۷۸ میلیارد تومان  هزینه کرد.

وی با بیان اینکه ایام کرونا ارزش کمک‌های مومنانه سپاه با کمک‌های سایر مجموعه‌ها ۴۰۷ میلیارد تومان انجام شده است گفت: رفع افت تحصیلی دانش‌آموزان در ایام رزمایش فاطمی با استقبال و قدردانی مردم مواجه بود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.