امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 49919
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ | 0 بازدید

آمریکا مدعی حمایت از «حق مردم ایران» در برپایی تجمعات شد

در شرایطی که اخیرا بازداشت دو تبعه اروپایی سازمان دهنده آشوب در ایران خبرساز شده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره برخی اعتراضات در ایران موضعی مداخله‌جویانه اتخاذ کرد. به رغم ادامه کارزار «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران که از زمان دولت دونالد رتامپ آغاز شده و در دولت جو بایدن هم ادامه یافته است، […]

آمریکا مدعی حمایت از «حق مردم ایران» در برپایی تجمعات شد


در شرایطی که اخیرا بازداشت دو تبعه اروپایی سازمان دهنده آشوب در ایران خبرساز شده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره برخی اعتراضات در ایران موضعی مداخله‌جویانه اتخاذ کرد.

به رغم ادامه کارزار «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران که از زمان دولت دونالد رتامپ آغاز شده و در دولت جو بایدن هم ادامه یافته است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی حمایت این کشور از «حقوق مردم ایران» شده است.

این مقام آمریکایی در صفحه توییتر خود به اعتراضات پراکنده در ایران که بعضا در برخی نقاط به اغتشاش هم تبدیل شده است، اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «معترضان شجاع در ایران برای احقاق حقوق خود به پا خواسته‌اند. این حق مردم ایران است که دولت خود را پاسخگو بدانند. ما از حق آنها برای برپایی تجمعات مسالمت آمیز و حق آزادی بیان در فضای مجازی و غیر مجازی، بدون ترس از خشونت یاب رخورد تلافی جویانه حمایت می‌کنیم».

مقام‌های آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه سابقه‌ای طولانی در اتخاذ مواضع مداخله جویانه در قبال ایران دارند. تداوم کارزار «فشار حداکثری» در دولت‌های ترامپ و بایدن، نمونه واضحی از اتفاق نظر روسای جمهور آمریکا در اتخاذ مواضع ضد ایرانی آنها است.

اتخاذ موضع مداخله جویانه این مقام ارشد آمریکایی در شرایطی انجام شده که چندی قبل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از بازداشت دو اروپایی سازمان دهنده آشوب خبر داد.



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.