امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37361
  پرینت تاریخ انتشار : 04 آوریل 2022 - 12:30 | 14 بازدید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

اختصاص ۹۵ تن روغن صنوف به شیرینی پزی‌های زولبیا و بامیه استان همدان

به گزارش همدان نوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اختصاص ۹۵ تن روغن صنوف به شیرینی‌پزی های زولبیا و بامیه این استان در ایام‌ماه مبارک رمضان خبر داد. غلامحسین تقوی اظهار کرد: استان همدان در رابطه با روغن صنوف و خانوار دارای ۳۵۰۰ تن سهمیه بود که این میزان سهمیه توزیع شده و […]

اختصاص ۹۵ تن روغن صنوف به شیرینی پزی‌های زولبیا و بامیه استان همدان

به گزارش همدان نوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اختصاص ۹۵ تن روغن صنوف به شیرینی‌پزی های زولبیا و بامیه این استان در ایام‌ماه مبارک رمضان خبر داد.

غلامحسین تقوی اظهار کرد: استان همدان در رابطه با روغن صنوف و خانوار دارای ۳۵۰۰ تن سهمیه بود که این میزان سهمیه توزیع شده و تنها ۹۵ تن روغن مربوط به صنف باقی مانده که برای ایام ماه مبارک رمضان برای شیرینی پزی‌های زولبیا و بامیه در حال توزیع است.

وی با اشاره به سهمیه ۱۹۰۰ تُنی شکر تنظیم بازار صنف و خانوار استان همدان مربوط به ایام‌ پایانی سال و تعطیلات نوروز و توزیع این میزان سهمیه یاد آور شد:در حال حاضر مقداری سهمیه شکر تنظیم بازار نیز در حال توزیع برای ایام ماه مبارک رمضان بوده و خوشبختانه  در رابطه با  شکر و روغن مورد نیاز هیچ گونه مشکلی نداریم.

تقوی سهمیه میوه تنظیم بازار ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز این استان را ۱۸۰۰ تن برشمرد و افزود: از این میزان سهمیه ۱۳۰۰ تن توزیع شده و ۵۰۰ تن آن نیز در حال توزیع است.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با برنج تنظیم بازار نیز استان همدان دارای ۸ هزار تن بسهمیه بود که از این میزان ۵ هزار توزیع شد و ۳ هزار تن آن هم که در اواخر اسفند تخصیص داده شد و برای ماه رمضان در حال توزیع است.

تقوی در ادامه با اشاره به سایر کالاهای اساسی تنظیم بازار این استان در ایام‌تعطیلات عید نوروز تصریح کرد:طی اسفند ماه وایام تعطیلات نوروز در روزهایی که گوشت مرغ در بازار کمتر بود ۱۷۴۰ تن گوشت مرغ منجمد در این استان توزیع شد ضمن اینکه طی مدت فوق همزمان ۶۵۰۰ تا ۶۶۰۰ تن مرغ گرم نیز توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در روزهایی که در تعطیلات نوروزی و ایام پایانی سال استان همدان دارای تولید بالایی در زمینه مرغ گرم بود با توجه به بازاری که در سایر استان‌ها وجود داشت ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن از مرغ گرم مازاد  تولید شده استان را به سایر استان‌ها چون خوزستان ،البرز و تهران ارسال کردیم.

تقوی بیان کرد:در رابطه با جوجه ریزی‌هایی که در بهمن و اسفند ماه سال گذشته انجام‌ شد نسبت به مدت مشابه سال قبل در بهمن ماه ۳۰ درصد و در اسفند ماه حدود ۲۷ درصد افزایش جوجه ریزی داشتیم و طوری برنامه ریزی شده که خوشبختانه هیچ گونه نگرانی برای تامین مرغ گرم مورد نیاز ایام‌ماه مبارک‌رمضان  در استان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیگیر سهمیه جدید کالاهای اساسی تنظیم بازار برای استان همدان هستیم و این سهمیه‌ها در حال تخصیص و اخذ از تهران است و با تخصیص سهمیه توزیع آن شروع می‌شود، افزود:تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه‌های توزیع ،سازمان تعاونی روستایی،تشکل‌ها و اتحادیه ها سرتاسر استان فعال بوده و به صورت مویرگی تا دورترین نقاط استان این اقلام اساسی توزیع شده  و از بابت تامین  و توزیع اقلام‌مشکل خاصی وجود ندارد.

تقوی همچنین با اشاره به اجرای طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی کشاورزی در  استان همدان یاد آور شد:از ابتدای قانون انتزاع و  اجرای  این طرح تاکنون ۶۰۷۲ مورد بازرسی از  تمامی بازار شامل صنوف، بازار، فروشندگی‌های مرغ و گوشت، نانوایی‌ها ،غرفه های عرضه میوه تنظیم بازاری انجام گرفت که در این بازرسی تعداد ۷۳۸ مورد تخلف به ارزش ۵۲۰ میلیارد ریال کشف و به دستگاه‌های تعزیراتی و قضایی ارجاع شده است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.