امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 134265
  پرینت تاریخ انتشار : 05 ژوئن 2023 - 10:50 | 1 بازدید

آمار ایران در لیگ ملت‌های والیبال؛ عطایی بهتر از آلکنو

[ad_1] بهترین عنوان تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها رتبه چهارمی بوده است. به گزارش ایسنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از فردا سه‌شنبه ۱۶ خرداد با حضور تیم‌های ایران، آمریکا، کانادا، کوبا، ایتالیا، آرژانتین، برزیل، ژاپن، آلمان، هلند، چین، فرانسه، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در […]

آمار ایران در لیگ ملت‌های والیبال؛ عطایی بهتر از آلکنو

[ad_1]

بهترین عنوان تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها رتبه چهارمی بوده است.

به گزارش ایسنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از فردا سه‌شنبه ۱۶ خرداد با حضور تیم‌های ایران، آمریکا، کانادا، کوبا، ایتالیا، آرژانتین، برزیل، ژاپن، آلمان، هلند، چین، فرانسه، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در مرحله مقدماتی آغاز می‌شود و اول مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

هفته نخست این مسابقات در شهرهای اوتاوا کانادا و ناگویای ژاپن برگزار می‌شود که تیم ایران در ژاپن به مصاف ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی می‌رود. ایران فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه در نخستین بازی خود به مصاف ژاپن میزبان می‌رود.

ملی‌پوشان ایران در هفته دوم که روتردام هلند و اورلنان فرانسه میزبان هستند، ‌در هلند با آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند رقابت می‌کنند و در هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها که آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین میزبانی را برعهده دارند، در آمریکا با فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا روبرو خواهند شد.

در دور مقدماتی هر تیم ۱۲ مسابقه انجام می‌دهد که در پایان نتایج به دست آمده در یک جدول ثبت می‌شود و هفت تیم برتر به همراه لهستان (میزبان دور نهایی) به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

عملکرد ایران در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها

والیبال ایران برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ با سرمربیگری خولیو ولاسکو سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و در رتبه نهم قرار گرفت. پس از آن دیگر در ادوار مختلف لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها حضور داشت و بهترین عنوان خود را هم در سال ۲۰۱۴ به دست آورد که با هدایت اسلوبودان کواچ به نیمه‌نهایی صعود کرد و چهارم شد.

بدترین نتیجه‌ای که ایران در ادوار مختلف این مسابقات کسب کرد به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد که هدایت تیم را ولادیمیر آلکنو برعهده داشت و جایگاهی بهتر از دوازدهمی به دست نیاورد. این در حالی بود که آلکنو به عنوان یکی از مربیان مطرح به ایران آمد تا اوضاع والیبال را بهتر کند اما دستاوردش سقوط ایران از رتبه پنجم سال ۲۰۱۹ به دوازدهمی ۲۰۲۱ بود.  

این مسابقات تا سال ۲۰۱۷ تحت عنوان لیگ جهانی برگزار می‌شد اما از سال ۲۰۱۸ به لیگ ملت‌ها تغییر کرد. سال ۲۰۲۰ هم به دلیل شیوع اپیدمی کرونا برگزار نشد.  

سال  سرمربی رتبه نهایی ایران
۲۰۱۳ خولیو ولاسکو نهم
۲۰۱۴ اسلوبودان کواچ چهارم
۲۰۱۵ اسلوبودان کواچ هفتم 
۲۰۱۶ رائول لوزانو هشتم
۲۰۱۷ ایگور کولاکوویچ یازدهم
۲۰۱۸ ایگور کولاکوویچ دهم
۲۰۱۹ ایگو کولاکوویچ پنجم
۲۰۲۱ ولادیمیر آلکنو دوازدهم
۲۰۲۲ بهروز عطایی هفتم 

دومین تجربه حضور در لیگ ملت‌ها با مربی ایرانی

تیم ایران سال گذشته با رویکرد جوان‌گرایی ستاره‌های خود را کنار گذاشت و برای اولین بار با یک سرمربی ایرانی به لیگ ملت‌ها وارد شد. بهروز عطایی حالا در آستانه دومین حضورش در لیگ ملت‌هاست و این بار کار بسیار سختی را پیش رو دارد چرا که رنکینگ ایران در مسابقات مختلف در نهایت تکلیف سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را مشخص می‌کند.

تیم ملی ایران سال گذشته با سرمربی ایرانی و با تکیه بر بازیکنانی که برخی برای اولین بار حضور در این تورنمنت را تجربه می‌کردند، در جایگاه هفتم قرار گرفت و باید دید در سال ۲۰۲۳ چه نمایشی را ارائه می‌دهد.  

 برزیل پرافتخارترین تیم 

برزیل، در مجموع ۳۲ دوره برگزاری لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها با ۱۰ قهرمانی، هفت نایب‌قهرمانی و چهار مقام سومی پرافتخارترین تیم این مسابقات محسوب می‌شود. ایتالیا نیز به عنوان یکی از قدرت‌ها والیبال جهان در این مسابقات هشت بار قهرمان شده، سه بار نایب قهرمانی و چهار بار هم سومی را به دست آوره و دومین تیم پرافتخار محسوب می‌شود.

سومین تیم پرافتخار این مسابقات روسیه است که پنج طلا، پنج نقره و ۶ برنز به دست آورده است. این تیم که یکی از تیم‌های شرکت‌کننده و میزبان هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ معرفی شده بود به دلیل تحولات بین‌المللی و جنگ این کشور با اوکراین، از میزبانی هفته سوم و همچنین به طور کلی از مسابقات حذف شد. روسیه در سال ۲۰۲۳ هم اجازه شرکت در این مسابقات را ندارد.   

قهرمان ۱۰ دوره اخیر مسابقات

سال قهرمان
۲۰۱۲ لهستان
۲۰۱۳ روسیه
۲۰۱۴ آمریکا
۲۰۱۵ فرانسه
۲۰۱۶ صربستان
۲۰۱۷ فرانسه
۲۰۱۸ روسیه
۲۰۱۹  روسیه
۲۰۲۱ برزیل
۲۰۲۲ فرانسه

برنامه تیم ملی ایران در دور گروهی این مسابقات به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت ایران است)

هفته اول – ناگویای ژاپن

ایران –  ژاپن، سه‌شنبه ۱۶ خرداد، ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه

ایران – لهستان، پنجشنبه ۱۸ خرداد، ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه

ایران – چین، شنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه

ایران – اسلوونی، یکشنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه

هفته دوم – روتردام هلند

ایران – آلمان، سه‌شنبه ۳۰ خرداد، ‌ ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

ایران –  ایتالیا، چهارشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

ایران – آمریکا، جمعه دوم تیر، ساعت ۱۸

ایران – هلند، شنبه سوم تیر، ‌ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه

هفته سوم – آناهایم آمریکا

ایران – فرانسه، چهارشنبه ۱۴ تیر، ساعت ۱۰

ایران – بلغارستان، جمعه ۱۶ تیر، ساعت ۵ بامداد

ایران –  آرژانتین، یکشنبه ۱۸ تیر، ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد

ایران – کوبا، یکشنبه ۱۸ تیر، ساعت ۲۲

انتهای پیام  

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.