امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 134219
  پرینت تاریخ انتشار : 05 ژوئن 2023 - 7:11 | 2 بازدید

عباسی: امام (ره) اعتقاد واقعی به مردم داشت

[ad_1] یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد به اسلامیت و اعتقاد به جمهوریت در نظام دو شاخصه اصلی حضرت امام (ره) بود و کسی نمی تواند این دو اصل را تحریف کند. علیرضا عباسی در گفت وگو با ایسنا در سالگرد ارتحال امام (ره)، درباره برجسته‌ترین ویژگی های شخصیتی امام (ره) […]

عباسی: امام (ره) اعتقاد واقعی به مردم داشت

[ad_1]

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد به اسلامیت و اعتقاد به جمهوریت در نظام دو شاخصه اصلی حضرت امام (ره) بود و کسی نمی تواند این دو اصل را تحریف کند.

علیرضا عباسی در گفت وگو با ایسنا در سالگرد ارتحال امام (ره)، درباره برجسته‌ترین ویژگی های شخصیتی امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی، بیان کرد: یکی از ویژگی های اصلی که حضرت امام و جریان حضرت امام از سال ۱۳۴۲ داشتند این بود که امام بر اساس مبانی دینی و تکیه بر مردم حرکت خود را شروع کرد. ایشان در وهله اول یک شخصیت موحد بود و یک شخصیت سیاسی در بستر اجتماعی بود. زمانی که نظام اسلامی را از ابتدا نگاه می کنیم، چند مولفه در آن وجود دارد. اول وحدت مردم است که امام بر روی این موضوع خیلی تاکید داشت. ویژگی دیگر ایمان به خدا است.

وی در ادامه اظهار کرد: امام (ره) از ابتدای آغاز مسیر انقلاب به مردم اعتقاد داشت. امام این مسیر را بر اساس ایمان به خدا پیش برد. امام در این مسیر از هیچ کسی هم نمی ترسید. زمانی که امام را بازداشت کردند تا از قم به تهران بیاورند، بازجوها می ترسیدند اما امام ترسی نداشت چراکه امام به راهی که می رفت ایمان داشت. مولفه دیگر رهبری نظام است این سه مولفه از سال ۱۳۴۲ تا به امروز نظام را جلو برده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده ای در این مسیر شروع به تحریف مسیر حضرت امام کرده و مسائلی را پیش کشیده اند. ما در آیات قرآن داریم که پیامبر (ص) و افرادی که با پیامبر بودند به کفار سخت می گرفتند اما بین خودشان رحمت و رافت داشتند. عده ای تمام شخصیت وجودی امام را رها کرده و صرفا به بعد رحمانی امام تمرکز کرده‌اند. انگار که امام با دشمن نیز رافت و رحمت داشته است؛ در حالی که اینگونه نبود. امام (ره) شدیدترین موضع گیری را در مقابله با کفار و افرادی که مقابل دین خدا می ایستادند، داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: حضرت امام (ره) می فرمایند اگر جهان خواران بخواهند مقابل دین ما بایستادند، مقابل دنیای آنها خواهیم ایستاد. امام صرفا جنبه رحمانی نداشت. امام جنبه رحمانی داشت اما جنبه دیگری نیز در برابر دشمنان و کفار داشت که باید به آن نیز توجه شود. امام در جایی که باید محکم ایستاد و صلابت انقلابی خود را نشان داد. صلابت امام (ره) یکی از موضوعاتی است که از شاخصه‌های شخصیتی وی بود. این صلابت نیز برگرفته از ایمان حضرت امام به خداوند بود. مردمی بودن و اعتقاد واقعی به مردم داشتن از ویژگی ها برجسته دیگر امام است.

وی افزود: امام سر اسلامیت و جمهوریت نظام با هیچ کس تعارف نداشت. از همان ابتدا که انقلاب پیروز شد امام فرمودند که باید سبک اداره جامعه به رای مردم گذاشته شود. دیدیم که ۹۸/۲ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند. امام به مردم اعتقاد داشت و فیلم بازی نمی کرد. امام با کسی تعارف نداشت. اعتقاد به اسلامیت و اعتقاد به جمهوریت در نظام دو شاخصه اصلی امام بود. کسی نمی تواند این دو اصل را نیز تحریف کند. شاید عده ای برای رسیدن به منافع خود قصد داشته باشند که این دو شاخصه امام را دستکاری کنند اما موفق نخواهند شد. اکنون نیز تنها مفسر مسیر حضرت امام (ره) و کسی که مقابل تحریف حضرت امام ایستاده است، حضرت آقا هستند که در سخنرانی های مختلف تاکید دارند که مراقب باشید تا مسیر امام و خط امام دچار تحریف نشود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عده ای می آیند شعار مذاکره با آمریکا می دهند و سپس خودشان را نیز در خط امام تلقی می کنند. این یعنی تحریف امام. امام در این مسیر با کسی تعارفی نداشت. اما تا آخرین لحظه پای اسلامیت و جمهوریت نظام ایستاد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.