امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 118875
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ | 0 بازدید

دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور دلایل افزایش قیمت مرغ در چند وقت اخیر را تشریح کرد. پرویز فروغی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به دلیل مشکلات به وجود آمده تولید مرغ کم شده است، گفت: چند ماه گذشته نهاده‌ دامی به موقع به تولیدکننده نرسید و از طرفی هزینه‌های تولید نیز بالا […]

دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟



دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور دلایل افزایش قیمت مرغ در چند وقت اخیر را تشریح کرد.

پرویز فروغی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به دلیل مشکلات به وجود آمده تولید مرغ کم شده است، گفت: چند ماه گذشته نهاده‌ دامی به موقع به تولیدکننده نرسید و از طرفی هزینه‌های تولید نیز بالا رفته است. همچنین میزان جوجه‌ریزی نیز کاهش پیدا کرده و قیمت جوجه یکروزه نیز به ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان رسیده است.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران کمتر از ۵۰ هزار تومان نیست این در حالیست که قیمت هر کیلو مرغ زنده را دستوری و روی ۴۴ هزار تومان نگه‌ داشته‌اند که این موضوع باعث شده برخی از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج شوند و برخی نیز با ظرفیت کامل جوجه‌ریزی نکنند.

وی تصریح کرد: با بالا رفتن قیمت گوشت قرمز تنها کالای پروتئینی مقرون به صرفه مرغ است و همین امر باعث شده که تقاضای مصرف مرغ نیز افزایش یابد.

فروغی با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده باعث شده که مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان را مقصر بدانند و تصور کنند که آنها قیمت‌ها را بالا برده‌اند، اظهار کرد: باید نهاده به موقع به تولیدکنندگان برسد، قیمت‌ مرغ دستوری نباشد و بر اساس مولفه‌های تولید، رغبت از سوی تولیدکنندگان وجود داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.