امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 118583
  پرینت تاریخ انتشار : 10 آوریل 2023 - 17:22 | 249 بازدید

اهدای ۴۲ هزار واحد خون در همدان/ در نخستین شب قدر ۲۰۱ واحد خون اهدا شد

[ad_1] افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه به دنبال اهدای خون به شکل پیکی در مناسبت‌های خاص نیستیم اظهار کرد: همه روزه در ایام سال پذیرای اهداکنندگان هستیم چراکه افزایش دریافتی در برهه خاص ضایعات را افزایش می‌دهد. وی با اشاره به اینکه به اهداکنندگان خصوصا اهداکنندگان ثابت […]

اهدای ۴۲ هزار واحد خون در همدان/ در نخستین شب قدر ۲۰۱ واحد خون اهدا شد

[ad_1]

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه به دنبال اهدای خون به شکل پیکی در مناسبت‌های خاص نیستیم اظهار کرد: همه روزه در ایام سال پذیرای اهداکنندگان هستیم چراکه افزایش دریافتی در برهه خاص ضایعات را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به اهداکنندگان خصوصا اهداکنندگان ثابت توصیه می‌شود از اهدای خون در ایام پیک خودداری کنند افزود: با این حال در مرکز انتقال خون همدان و ملایر دیشب در نخستین شب قدر ۲۰۱ واحد خون اهدا شد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان خاطرنشان کرد: در مجموع وضعیت اهدای خون در استان وضعیت قابل قبولی است تا جایی که سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی اهدای خون را شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰ هزار واحد خون به استان‌های نیازمند اهدا شده است گفت: استان‌هایی مثل تهران، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان اهدای خون انجام شده است.

محمدی در ادامه به اهدای ۴۲ هزار واحد خون در سال پیش اشاره کرد و افزود: این میزان اهدا و رشد ۱۸ درصدی بیش از نیاز استان بود که نشان از فرهنگ ریشه‌دار  اهدای خون در همدان دارد که جای بسی خوشحالی است.

وی با بیان اینکه استقبال از اهدای خون روز به روز در حال افزایش است یادآور شد: اگرچه ما باید برنامه ریزی شده و مدون پیش رویم تا مداوم یک ذخیره مطمئن مطابق نیاز در دسترس داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان به وضعیت پلاک‌های موجود در مرکز انتقال خون اشاره کرد و گفت: پلاک‌ها هیچ موقع امکان ذخیره سازی ندارند به عبارتی بین سه تا حداکثر پنج روز عمر مفید پلاک‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز پلاک با گروه خونی خاص فراخوان داده و از اهداکنندگان خون دعوت می‌شود تا نیاز پلاک رفع شود خاطرنشان کرد: در همه دنیا تامین پلاک به صورت صد درصدی امکان‌پذیر نیست.

محمدی در پایان یادآور شد: انتظار داریم اهداکنندگان خانم همچون دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در بحث اهدای خون نیز پیشتاز باشند به نحوی که اهدای خون در خانم‌ها افزایش پیدا کند.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.