امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 103432
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۶ | 1 بازدید

اجرای طرح جهش تولید در ۴۲ هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رحمان ایرانپور صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سال زراعی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ در سطحی بالع بر ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان همدان در حال اجراست که این عدد ۸۵ درصد […]

اجرای طرح جهش تولید در ۴۲ هزار هکتار از اراضی همدان


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رحمان ایرانپور صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سال زراعی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ در سطحی بالع بر ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان همدان در حال اجراست که این عدد ۸۵ درصد از اراضی را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: در این طرح ۳۴ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت گندم و جو قرار گرفته‌اند و ۸ هزار هکتار نیز زیر کشت محصولاتی همچون گلرنگ، نخود، عدس و علوفه قرار خواهند گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید اقدامی موثر برای استفاده از زمین‌های کم‌بازده و توسعه کشت دیم است افزود: اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرای فرمان امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق بخش کشاورزی در دیمزارها آغاز شده است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های حمایتی و تشویقی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده‌ها از جمله بذر و تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارت تشویقی ستاد به کشاورزان اعطا می‌شود.

ایرانپور در پایان گفت: ۳۷۰ هکتار از اراضی نیز با محوریت گیاهان دارویی به این طرح اضافه شده که شامل گیاهانی مانند خاکشیر، زیره سبز، خارمریم، بابونه و سیاه‌دانه می‌شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.